پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

“رشت” و “ساری” پیشتاز بودجه شهرداری های شمال کشور

با پایان یافتن سال مالی و مشخص شدن میزان تحقق بودجه شهرداری های کشور ، لایحه بودجه سال نود و پنج جهت تصویب به صحن شوراهای اسلامی شهرها و به همین ترتیب کمیته انطباق فرمانداری شهرستان های مربوطه و استانداری ها ارسال و ابلاغ شده است.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: با پایان یافتن سال مالی و مشخص شدن میزان تحقق بودجه شهرداری های کشور ، لایحه بودجه سال نود و پنج جهت تصویب به صحن شوراهای اسلامی شهرها و به همین ترتیب کمیته انطباق فرمانداری شهرستان های مربوطه و استانداری ها ارسال و ابلاغ شده است.

 

در این میان برخی از شهرداری های کشور به سبب مشکلات مالی و عدم کمک از سوی دولت با کسری بودجه مواجه شدند که بنا به دلایل گوناگون از تحقق آن ناتوان بودند اما بعضی دیگر از شهرداری ها هم بودند که با ارسال متمم و افزایش بودجه در سال گذشته و پیشنهاد افزایش برای سال مالی تازه موفق شدند در جهت خدمت به شهروندان و آبادانی شهرهای خود گام های بلندی بردارند.

 

در میان چهار مرکز استان های شمالی کشور تنها شهرداری گرگان نسبت به سال گذشته پیشنهاد بودجه انقباضی برای شورای شهر ارسال داشته است (که البته با قول مساعدت شصت میلیاردی استانداری مواجه شد که در استان هایی مانند مازندران به هیچ وجه دیده نمی شود) و شهرداری های رشت، ساری و سمنان با افزایش بودجه مواجه بودند.

 

با همه مشکلاتی که شهرداری ها با آن روبرو هستند به ویژه در سال های گذشته و شرایط سخت تحریم ها همینکه مشاهده می شود مدیرانی هستند که توانستند با دست و پنجه نرم کردن با مشکلات بزرگ مالی و اعتباری در راستای رضایت شهروندان گام بردارند نشان دهنده این موضوع است که می توان در سختی ها هم کار کرد و اگر مدیریت جهادی و عملگرایی را بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری سرلوحه امور قرار دهیم اتفاقات بزرگی رقم خواهد خورد.

 

البته بسیاری از شهرداری ها به ویژه شهرداران شهرهای شمالی و مراکز استانها از این گله دارند که با وجود خدمات ملی که شهرهای شمالی ارائه می دهند متاسفانه دولت نگاه مثبتی به آنها ندارد و در واقع شهرداری های شمال کشور را با کوه مشکلاتشان تنها گذاشته است.

 

اکنون که سال اقتصاد مقاومتی ؛اقدام و عمل را آغاز کرده ایم بهتر است تا مسئولان استان های شمالی به همراه مجمع نمایندگان شمال به صورت واحد و یکصدا برای احقاق حق مردم و شهرداری ها تلاش مضاعف نمایند و به هر طریق قانونی که ممکن است جهت دریافت اعتبارات عمرانی برای شهرداری های شمال به ویژه مراکز استان ها اقدام مقتضی انجام دهند.

 

 
 bodjeh - shardari
 
 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.