پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دومین سالگرد نماینده فقید مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد

دومین سالگرد آیت الله سید حسن شجاعی کیاسری، نماینده ادوار مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی عصر امروز با حضور فضلا و شخصیت‌های ملی و استانی در ساری برگزار شد.

0

پایگاه خبری چهاردانگه: دومین سالگرد درگذشت عالم فرزانه، مجاهد نستوه، استاد درس خارج فقه، نماینده ادوار یک، دوم، سوم و هفتم مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی و از قضات برجسته دیوان عالی کشور عصر امروز در مسجد جامع ساری برگزار شد.

 

این مراسم با حضور شخصیت‌های ملی و استانی نظیر اعضای مجلس خبرگان رهبری در استان‌های مازندران و سیستان و بلوچستان، مشاور وزیر کشور، مدیران حوزه‌های علمیه استان، سلسله جلیله روحانیت، مسئولان استانی، شهرستانی و مرکز استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی عصر امروز در مسجد جامع ساری برگزار و برادر نثاری از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت نوحه سرایی کرد.

آیت الله سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و عضو مجلس خبرگان رهبری در این مراسم در سخنانی با اشاره به نظم و عدل در جامعه دینی، اظهار داشت: انسان عادل دارای جایگاه ویژه و خاصی بوده و در آن دنیا نیز مورد حساب و کتاب جدی تری نسبت به سایر انسان‌ها قرار می‌گیرد.

 

وی با اشاره به خصوصیات شخصیتی، علمی و حوزوی آیت الله شجاعی کیاسری، افزود: این عالم فرازنه توانست در طول عمر با برکت خود در دوران قبل از انقلاب به عنوان یار دیرین امام راحل و پس از آن در عرصه حوزه، دانشگاه، مجلس شورای اسلامی و قضاوت خدمات شایانی را به جامعه ارائه کند.

 

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه جسارت، لطافت، مناعت طبع، اخلاق مداری، پیگیری امور مردمی و قاضی عادل از خصوصیات برجسته نماینده فقید مردم شهرستان‌های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی بوده است، تصریح کرد: با فوت این عالم نستوه که تا مرحله اجتهاد رسیده بود برای مردم مازندران و شمال کشور، سلمه ای عظیم بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه مردم شخصیت عالمان دینی را در جامعه ارج و قرب می‌گذارند، افزود: باید از جایگاه علم، دین و روحانیت در کشور بیشتر قدرشناسی کرد.

 

سلیمانی با بیان اینکه آیت الله شجاعی کیاسری در طول دوران نمایندگی مجلس و پس از در دستگاه قضا به عنوان مستشار قضایی توانست منشا خدمات موثری برای مردم باشند، تصریح کرد: شناخت عالمان دین و با عمل در جامعه امری ضروری است که باید تقویت شود.

 

به گزارش تسنیم، آیت الله سید حسن شجاعی کیاسری متولد ۱۳۲۰ اهل شهر کیاسر بخش چهاردانگه شهرستان ساری مرکز مازندران بوده که سال ۱۳۲۰ در خانواده ای روحانی و عالم پرور دیده به جهان گشود.

 

این عالم فرزانه از دوران کودکی به واسطه علاقه به علوم دینی رهسپار حوزه علمیه شده در محضر عالم جلیل القدر کوهستانی تلمذ کرده و پس از در محضر عالمان بزرگی چون حسن زاده و جوادی آملی، مرعشی نجفی، فاضل لنکرانی و نوری همدانی درس خارج فقه را فراگرفت.

 

وی که قرآن پژوهی متبحر در عصر معاصر بوده توانست در ۲۷ مجلد نسبت به تفسیر قرآن کریم اقدام کند.آیت الله شجاعی در سال ۱۳۴۱ و همزمان با آغاز نهضت امام خمینی (ره) در مبارزه با رژیم ستمشاهی یار دیرین امام راحل بوده و پس از آن در دوران پس از دفاع مقدس به مدت ۲۳ سال از مدرسین حوزه علمیه قم بوده است.

 

یکی از شاخص ترین واکنش‌های وی در جایگاه حوروزی برخورد با نوشته ” رشیدی مطلق ” در دوران قبل از انقلاب در روزنامه اطلاعات بوده که سبب تعطیلی حوزه‌های علمیه قم در آن ایام در مقطعی به نشانه تحصن از سوی طلاب بوده است.

 

آیت الله شجاعی همچنین برای کسب علوم ماهوی و پیشرفته مدتی در دانشگاه خواجه نصیر توسی تحصیلات خود را تکمیل کرده و از سال ۶۳ به عنوان نخستین نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در دوره نخست راهی بهارستان شد.

 

شجاعی کیاسری پس از آن در دوره‌های دوم، سوم و هفتم نیز نمایندگی مردم ساری و میاندورود را در مجلس شورای اسلامی داشته است.این عالم فرزانه سرانجام پس از تحمل بیماری سخت در ۳۰ آبان ۹۳ در بیمارستان دی تهران درگذشت./تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.