پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دلنوشته دکتر عالیه زمانی کیاسری، پزشک جهادگر خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: دکتر عالیه زمانی کیاسر، متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه، استاد دانشگاه علوم پزشکی مازندران  این روزها در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا می‌باشد، دلنوشته ذیل را در پیچ اینستاگرام خود منتشر کرده است که مطالعه آن خالی ازلطف نیست.

پایگاه خبری چهاردانگه نیوزبرای ایشان و تمام کادر درمانی و زحمتکشان عرصه مبارزه با کرونا  که به صورت جهادی در تلاش شبانه روزی هستند آرزوی سلامتی دارد.

همشهری….هم ولایتی….. هم استانی…..
عزیزانم……
من یه متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه هستم..یه سرباز خط مقدمی…
براتون حرف دارم….لطفا بخونین…توجه کنین…عمل کنین….منتشر کنین….
روزهای سخت تری در بحران همه گیری ویروس مهلک کرونا در پیش داریم….
ظرفیت بیمارستانها پر شده است…تخت خالی برا بستری عملا نداریم…..
یه تعداد بیمار و ناقل سرگردان بین بیمارستانها کلی ویروس در جای جای شهر پخش می کنن….
در میان بهت و ناباوری….هر روز تعدادی آدم رو داریم از دست میدیم….که..عزیز خیلی از ماها هستن…پدری…و مادری…و فرزندی…و برادری…و خواهری…که خیلی ها سابقه بیماری قبلی هم ندارن…خیلی ها جوون هستن‌…جوون تر از اون که فکر کنیم….
فقط من و توئیم که باید به داد همدیگه برسیم…
نه داروی اختصاصی هست …نه واکسنی…..
#پیشگیری و #پیشگیری با قطع زنجیره انتقال….
#در_خانه_بمانیم
اصول بهداشت شخصی و همه توصیه های دیگه رو به خصوص شستن مکرردست رو خیلی جدی بگیریم….
باید فرصت بخریم برای ساخت واکسن….باید فرصت بخریم برای دسترسی همه مراکز درمانی کشور به یکی دو داروی نسبتا اختصاصی که شاید موثر باشه…که خیلی خیلی هم کمه و نایاب…..
هر روز تعدادی از مبارزان و درمانگران…همون سربازای خط مقدم(..نه فرماندهان!!!مبارزه!!!با کرونا)….پزشکای دلسوز و با وجدان…. پرستارای مهربون….بهورزهای پرتلاش…..خدماتی های زحمتکش….آزمایشگاهی های پرانرژی….اتاق عملی های ساعی…اینترنای خیلی جوون پزشکی…رزیدنتای سختکوش…..صرفا به خاطر ارتباط مستقیم با بیمار مراجعه کننده یا ناقلینی که هنوز علامت دار نشدن…دارن به انواع شدید این بیماری مبتلا میشن….تا الان خیلی هاشونو از دست دادیم….خیلی از این عزیزانی که از دست دادیم مثل دکتر معنویان نازنین شهرمون ….آدمای خاص و کم نظیر….که برا نجات ما جونشونو گذاشتن… نوع کرونای خط مقدمیا و شهروندای معمولی با مال مدیران که شهروند واقعی و خاص هستن… فرق میکنه…..اون یه مدل مخصوص فقط برا مدیرانه…دچار اشتباه نشید…. حرفام یه کم طولانی شد…از سر درد و اندوهه…
گوش شنوایی در مدیریت استانی و شهری نیست….کرونا اختلال بویایی میده…ولی اختلال شنوایی و کاهش سطح هشیاری..تا الان که گزارش علمی و رسمی نداشتیم…و اتفاقا بیمار کرونایی بدحال هم تا آخرین لحظه ها هوشیاره…….
به امید روزای بهتر با #همبستگی در سایه حق.

ttps://instagram.com/dr_aliehzamani
@dr_aliehzamani

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.