پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دلایل تاخیر در افتتاح محور ساری – تاکام

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: طرح چهاربانده کردن محور ساری تاکام که در کاهش بار ترافیکی این محور از اهمیت بسزایی برخوردار بوده هنوز انجام نشده است.

البته این پروژه امسال از پیشرفت خوبی برخوردار بوده ولی برای مدتی این پروژه کاملا مسکوت و بلاتکلیف بوده است.

مسافران بسیاری از این مسیر روزانه به‌ویژه پایان هفته و ایام تعطیل درحال تردد هستند که در ایام تعطیل و پایان هفته به‌ویژه عصر روزهای جمعه به‌دلیل حجم تردد بالا پلیس برای کاهش ترافیک مجبور به یک‌طرفه کردن محور است که معمولا به‌صورت مقطعی اعمال شده و ساعت آن نیز مشخص نیست که این موضوع موجب معطلی مسافران و ایجاد صف‌های طولانی ترافیک می‌شود که در برخی موارد حتی جاده تبدیل به پارکینگ می‌شود.

 مازندران دارای سه محور اصلی هراز، کندوان و سوادکوه است که بیشتر مسافران از این مسیرها تردد می‌کنند ولی جاده کیاسر نیز دست کمی از این جاده‌ها ندارد و تجربه سفر از این جاده نیز می‌تواند بسیار مطلوب باشد.

یکی از دلایل ترافیک کم آن شناخته نشده بودن آن و دلیل بعدی خطرناک بودن آن است که در بسیاری از نقاط نیاز به ترمیم و زیرسازی دارد که ضرورت دارد با بهسازی و معرفی این جاده هم از ترافیک سایر مسیرهای شمالی کاسته شده و هم بارونق گردشگری در این مسیر اقتصاد مردم این منطقه متحول شود.

در آخرین مصاحبه‌ای که خبرگزاری فارس از  مدیر حوزه ساخت و توسعه راه‌های مازندران ترتیب داده قرار بود این پروژه 29 آبان ماه به بهره‌برداری برسد که در این باره، اظهار کرد: قرار بود پروژه چهارخطه کردن محور کیاسر به جز 1.5 کیلومتر مسیر رانشی محدوده گلورد در 29 آبان ماه به بهره‌برداری برسد که به دلایل متعددی این مهم محقق نشد.

غلام عباس رستمی افزود: بحث نامساعد بوده شرایط آب و هوایی، بحث تملک اراضی و همچنین مسائل مالی ازجمله عواملی بود که موجب شد پروژه در زمان اعلام شده به بهره‌برداری نرسد.

وی اضافه کرد: همچنین بحث ترافیک آخر هفته نیز یکی از دلایلی بود که سبب شد پروژه در زمان اعلام شده به بهره‌برداری نرسد چراکه روزهای پایان هفته عملا امکان کار وجود نداشت.

مدیر حوزه ساخت و توسعه راه‌های مازندران با بیان اینکه پروژه چهارخطه کردن محور کیاسر در دو قطعه تعریف شده است که قطعه اول 13 کیلومتر و قطعه دوم هشت کیلومتر است، تصریح کرد: این پروژه دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد./فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.