پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دعوای قضایی سازمان جهاد کشاورزی با سازمان عمران شهرداری ساری را چه کسی می برد؟

زدیک به دو سال است که شورای اسلامی شهر ساری در مورد اجرای فاز دوم بوستان ملل مصوباتی داشته است منتها از همان نخستین روزهای تصویب این مصوبه مشخص شد که بر خلاف فاز اول بوستان ملل شورا و شهرداری ساری با موانع بزرگی روبرو خواهند بود.

1

 

پایگاه خبری چهاردانگه: نزدیک به دو سال است که شورای اسلامی شهر ساری در مورد اجرای فاز دوم بوستان ملل مصوباتی داشته است منتها از همان نخستین روزهای تصویب این مصوبه مشخص شد که بر خلاف فاز اول بوستان ملل شورا و شهرداری ساری با موانع بزرگی روبرو خواهند بود.

 

دلایل زیادی در اجرایی نشدن فاز دوم بوستان نقش دارند که مهمترینشان عدم همکاری سازمانهای ذیربط با این مصوبه مهم گردشگری شورای شهر است.

 

در آخرین جلسه شورای شهر اعضای شورا از موانع ایجاد شده توسط “سازمان جهاد کشاورزی” استان و ضرورت پیگیری مجدانه آن توسط شهرداری و شورای شهر خبر دادند.

 

آنطور که در جلسه شورای شهر مطرح شد گویا به جای سازمان آب منطقه ای مازندران که متولی رودخانه ها در استان است سازمان جهاد کشاورزی به مسئله ورود کرده است و با تشکیل پرونده قضایی برای برخی از کارمندان سازمان عمران شهرداری ساری در اجرای این پروژه عظیم موانعی را ایجاد کرده است.

 

البته از لحاظ قانونی اختیار واگذاری حریم رودخانه به شهرداری در قالب تفاهم نامه های بلند مدت با سازمان آب منطقه ای مازندران و آبیاری استان است اما وارد شدن جهاد کشاورزی به این موضوع ابهام برانگیز و جای تعجب داشت که با پیگیری های به عمل آمده تجاوز سازمان عمران به محدوده کشاورزی از دلایل جهاد کشاورزی برای ورود به این پروژه بوده است.

 

برای مشخص شدن ابعاد این ماجرا خبرنگار وارش نیوز با روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی گفتگوی کوتاهی انجام داد که در جریان آن “خلیلی” مدیر روابط عمومی سازمان مربوطه از جزئیات ماجرا اظهار بی اطلاعی نمود اما یادآور شد که مسئولیت رودخانه ها با آبیاری و آب منطقه ای است و تنها اگر در خارج از محدوده قانونی و حریم در نظر گرفته شده رودخانه و در زمین های کشاورزی اقدامات عمرانی انجام شده باشد ممکن است به همین دلیل سازمان جهاد کشاورزی ورود پیدا کرده باشد.از اینرو پیشنهاد دادند که از طریق  “دوستی” مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی  مسئله را پیگیر شویم که متاسفانه موفق به برقراری تماس با وی نشدیم.

 

از همان ابتدای جدی شدن اجرای فاز دوم بوستان ملل افرادی که در حاشیه رودخانه تجن به طور غیرقانونی اقدام به کشت و زرع می کردند شروع به مخالف های گسترده با این طرح عظیم گردشگری کردند که با همراهی برخی از مدیرانی که با پیشرفت های عمرانی شهرداری “مسئله” داشتند توانستند تا حدودی به اهدافشان دست پیدا کنند.

 

علیرغم ورود مستقیم نماینده مقام معظم رهبری در استان به این ماجرا اما ظاهرا عده ای به هر قیمت ممکن  برای مانع تراشی در جهت اجرای این پروژه عظیم بسیج شده اند. البته این اقدامات سوال های زیادی را با خود به همراه دارد.

 

از جمله این پرسش مهم که ایجاد یک طرح عظیم گردشگری که در نهایت اقتصاد استان را متحول خواهد کرد آنهم در شش کیلومتر ، چطور با مانعی به نام سازمان جهاد کشاورزی روبرو می شود اما طرحی به طول پنجاه کیلومتر از “سد تا دریا” مجوز گرفته است و مدعی جدی روبروی خود نمی بیند؟

 

تلاش برای یافتن پاسخ این پرسش را حتما دنبال خواهیم کرد. با وارش نیوز همراه باشید…

 

 

 
 
 
 
1 نظر
  1. کاربر می گوید

    احتمالا به جهاد گفتند شما ورود کن به این مسله و کوتاه نیا __ شهر ساری زیاد داره توسعه پیدا میکنه دیگه بس است یک خورده هم به بابل برسید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.