پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

در چهاردانگه فرد مبتلا به کرونا نداشتیم/ یک نفر مشکوک به کرونا به مرکز تعیین شده ارجاع شد

0

دکتر جهان آرا رییس مرکز بهداشتی کیاسر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه نیوز گفت: تا کنون در منطقه فرد مبتلا به ویروس کرونا را نداشتیم، فقط یک نفر که به قم سفر کرده بود، مشکوک به کرونا تشخیص داده شده بود به مرکز مورد نظر ارجاع دادیم.

وی افزود: با توجه به اینکه ویروس کرونا یک ویروس سرما دوست است و منطقه چهاردانگه هم از نظر آب و هوایی منطقه سرد است در صورت بروز بیماری شیوع آن خیلی سریع خواهد بود لذا ضرورت دارد مردم  به دستورالعمل هایی که صادر می شود به دقت توجه کنند.

رییس مرکز بهداشتی کیاسر گفت: مردم تا حد امکان از خانه خارج نشوند، به شهرهای آلوه سفر نکنند، دست های خود را مداوم با آب و صابون  شستشو دهند،از دست دادن و روبوسی پرهیز کنند، از دست زدن به بینی، چشم ها و دهان خودداری کنند، استفاده از ماسک  در اجتماعات شرکت نکنند،

دکتر جهان آرا در مورد این که چه کسانی برای تست کرونا باید به مراکز درمانی مراجعه کنند ، اظهار داشت: کسانی که سه علامت مهم، تب بالا، تنگی نفس و سرفه خشک را دارند باید به مراکز بهداشتی و درمانی مراجع تا برای تست کرونا به مراکز تعیین شده ارجاع شوند.

وی در پایان اظهار داشت: خانه های بهداشت روستایی  آماده آموزش لازم  به مردم جهت مراقب از خود می باشند.

روش تهیه محلول ضد عفونی کننده:

برای تهیه محلول ضد عفونی کننده برای ضد عفونی در منازل می توانید یک لیوان مایع سفید کننده ( وایتکس ) را با پنج لیوان آب مخلوط نمایید و این محلول را روی سطوح بپاشید و بعد از ده دقیقه با پارچه ای تمیز سطح را  پاک نمایید. این کار را می‌توانید در روز برای چند بار تکرار نمایید.

کروناویروس‌ (Coronaviruses)، خانواده گسترده‌ای  از ویروس‌ها و زیر مجموعه «کروناویریده» هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود.

کروناویروس‌ها نخستین‌بار در سال ۱۹۶۵ کشف شدند و مطالعه روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت.

این بیماری که یک ماه پیش در استان ووهان کشور چین به شکل انسانی سرایت کرده است ، برای نخستین بار در حدود یک هفته پیش در ایران نیز مشاهده شد.

به گفته متخصصان علوم پزشکی از هر ۱۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا، دو نفر (به طور تقریبی) در معرض خطر مرگ قرار می گیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.