پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دریای خزر تا پایان این هفته برای شنا مناسب نیست

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، مازندران در طول تمامی فصول سال میزبان مسافران پرشماری است که این خیل عظیم مسافر در ایام تابستان بیشتر از دیگر زمان ها است. در این میان استفاده از دریا و شنا کردن در آن به عنوان اصلی ترین دلیل سفر به مازندران می باشد چرا که در آمارهای اداره کل گردشگری استان به عنوان نهاد متولی بخش مسافران و گردشگران نیز مشاهده شده که تعداد بیشتر مسافران در این ایام به سمت شهرستان های ساحلی از جمله بابلسر و فریدونکنار گسیل می شوند.

رئیس اداره هواشناسی دریایی اداره کل هواشناسی استان مازندران روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: اکنون دریا تا حدودی مواج  است و با این شرایط برای شنا مناسب نیست  .

سید باقر سلطانی به شناگران بویژه افرادی که آشنایی زیادی با فن شنا ندارند توصیه کرد که از رفتن به درون آب و شناکردن بپرهیزند تا با توجه به وضعیت ارتفاع موج ها دچار مشکل نشوند.

وی با اشاره  به اینکه فردا ارتفاع موج به صورت موقت کاهش می یابد ، افزود : از فردا شب و با تغییر الگوهای جوی روی دریای خزر و نزدیک شدن یک سامانه دریایی و نیز شمالی شدن جهت جریان ، وزش باد شدت می گیرد و همچنین شاهد افزایش موج خواهیم بود .

رئیس اداره دریایی مازندران اضافه کرد : به طوریکه پیش بینی می شود ارتفاع امواج در این مدت به ۲ و نیم تا سه متر برسد که در این شرایط ضمن نامناسب بودن شنا ، دریانوردی و صیادی نیز توصیه نمی شود . 

وی گفت : روز چهارشنبه حدود یک متر از ارتفاع امواج کاسته می شود و ارتفاع موج به یک و نیم تا ۲ متر خواهد رسید که در این روز نیز شنا کردن ممنوع و انجام کارهای دریایی با نظر و صلاحدید دریابانی امکانپذیر است .

سلطانی افزود : این وضعیت روز پنجشنبه نیز ادامه خواهد داشت .

همچنین  پیش بینی هفت روزه هواشناسی مازندران نشان می دهد که تا پایان هفته هوای استان ابری همراه با بارندگی و کاهش دما می باشد .

/۱۸۹۹/۲۰۹۶

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.