پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

درخواست کمک مدیرکل آموزش و پرورش مازندران برای تهیه گوشی هوشمند برای دانش آموزان مناطق محروم

0
پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: سعدی پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، گفت: فضای مجازی در گذشته غالبا برای دانش آموزان نوعی تهدید در نظر گرفته می‌شد، اما کرونا شرایطی ایجاد کرد که این تهدید به یک فرصت تبدیل شد و با طراحی شبکه شاد، آموزش در فضای مجازی با امکانات ویژه از قبیل برگزاری آزمون‌های آنلاین و برنامه‌های لایو استمرار دارد.
او افزود: با استفاده از ظرفیت این شبکه در برنامه‌های اوقات فراغت نیز بهره بردیم و در حال حاضر کانون‌های فعالیت تابستانه ما در حال بهره برداری از این ظرفیت هستند که جای افتخار دارد.
سعدی پور با بیان اینکه برابر ارزیابی دقیق تعداد ۳۹ هزار و ۵۵۳ نفر از دانش آموزان گوشی هوشمند ندارند و در عمل نیز امکان تهیه این گوشی را ندارند، گفت: از شورای آموزش و پرورش و جامعه خیران توقع داریم این نقص را جبران کنند ضمن اینکه سرعت اینترنت و پوشش ضعیف ایتنرنت در مناطق کوهستانی از دیگر چالش‌های شبکه شاد است که البته برای تدبیر آن برنامه‌‍‌هایی داریم.
او به برگزاری موفقیت آمیز امتحانات نهایی خرداد پرداخت و گفت: با تلاش همکاران و معلمان با توجه به شرایط کرونا، در این بخش دو پله جهش داشتیم و قبولی پایه دوازدهم دانش‌آموزان استان در امتحانات نهایی از رتبه ۹ با دو پله رشد به رتبه هفتم کشوری رسیدیم که جای خوشحالی دارد.
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران افزود: برای اولین بار در کشور مجتمع گردشگری دانش‌آموزی با تلاش سازمان دانش آموزی استان، در روستای ورسک سوادکوه مورد بهره برداری قرار گرفت که با سه ساختمان و امکانات زیرساختی و با توجه به ویژگی‌های اقلیمی استان می‌تواند پذیرای گردشگران دانش آموز از سراسر کشور باشد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.