پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دانشگاه علوم پزشکی: کرونای انگلیسی در مازندران نداشتیم/ پیگیری برای کاهش تردد در استان

0


سیمین بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به برخی اطلاعات منتشر شده درباره مشاهده کرونای انگلیسی در مازندران اظهار کرد: هیچ موردی از ابتلا به کرونا جهش یافته در استان مازندران مشاهده نشده است.

وی با اشاره به برخی مطالب منتشر شده از زبان رئیس دانشگاه در ارتباط با مشاهده مبتلایان به ویروس جهش یافته کرونا در استان،گفت: رئیس دانشگاه این موضوع را هیچ جای مطرح نکرده است.

به گزارش فارس،سید عباس موسوی درباره وضعیت استان مازندران در جلسه ستاد کرونا اظهار کرد:  کرونا طی هفته‌های اخیر مازندران روند کاهش نداشته است.

وی با بیان اینکه نگران ورود مسافران در تعطیلات آخر هفته به مازندران هستیم، گفت: بیشتر شهر‌های مازندران در وضعیت قرمز و نارنجی هستند و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان را شاهدیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر پیگیری کاهش تردد به مازندران به عنوان یک مطالبه تاکید کرد و افزود: مسافرت‌های درون و برون استانی، شکل‌گیری تجمعات در مشاغل گروه یک و شکل‌گیری دورهمی‌ها سبب شیوع و انتقال کرونا شده است.

وی از بروز رسانی آمار روستا‌های درگیر با کرونا خبر داد و گفت: کنترل کووید۱۹ در روستا‌ها و قرنطینه در روستا‌ها انجام می‌شود و بیش از ۴هزار تست کرونایی در طرح شهید سلیمانی انجام شد و در شناسایی افراد ناقل کرونا پیگیری می‌شود.

به گزارش فارس، با بستری شدن تعداد ۲۶۶ بیمار کرونایی جدید طی ۲۴ ساعت گذشته  تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل به یک‌هزار و ۳۳۵ نفر رسید.

۱۰ شهر قرمز کشور در استان مازندران و شامل آمل، بابل، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، فریدونکنار، قائمشهر و نکا است.

 /و




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.