پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خشک شدن چشمه سورت صحت ندارد/ تاکید بر حفظ حریم ۷۴ هکتاری باداب سورت

0

پایگاه خبری چهاردانگه: سیف‌الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس در مازندران به سوالات خبرنگاران این رسانه پاسخ داد.

یکی از مناطق بکر و زیبا مازندران در منطقه چهاردانگه، چشمه سورت است که به‌عنوان دومین چشمه در جهان مطرح است منطقه‌ای زیبا برای حضور گردشگر است؛ ولی در همان ابتدای ورود به این منطقه زیبا خود مسافران پی به محرومیت آن خواهند برد.

تابلویی که نشان‌دهنده مسیر جاده فرعی به این چشمه بکر و زیبا است در حدی نیست که در دید مسافران قرار گیرد که فرزانه درباره درباره آخرین وضعیت چشمه سورت، می‌گوید؛ چشمه سورت منطقه‌ای نمونه و میراثی است که با توجه به محروم بودن منطقه و طی بازدیدهای انجام شده احداث مجتمع تفریحی و آسفالت جاده دسترسی به‌طول 3.5 کیلومتر در دستور کار قرار دارد.

*حریم ۷۴ هکتاری چشمه سورت باید حفظ شود 

مدیرکل گردشگری مازندران با تأکید بر اینکه حریم ۷۴ هکتاری چشمه سورت باید حفظ شود به این دلیل که باید از دست انسان دور باشد، خاطرنشان کرد: این چشمه رفتارهای مختلف دارد که با توجه به پایین بودن دبی آب خبر‌هایی در ارتباط با خشک شدن چشمه منتشر شده، که صحت ندارد.

مسیر گردشگری کیاسر نیز یکی دیگر از مسائلی بود که در دیدار مدیرکل گردشگری مازندران در دفتر فارس مطرح شد که فرزانه گفت؛ مازندران دارای سه محور اصلی هراز، کندوان و سوادکوه است که بیشتر مسافران از این مسیر تردد می‌کنند ولی جاده کیاسر نیز دست کمی از این جاده‌ها ندارد و تجربه سفر از این جاده نیز می‌تواند بسیار مطلوب باشد و اینکه برگ دیگری از خاطرات انسان در این جاده ورق بخورد خالی از لطف نیست.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به وجود جاذبه‌های تفریحی و گردشگری بی‌نظیر در مسیر محور کیاسر، اضافه کرد: این جاده بیشتر به‌عنوان مسیر گردشگری زیارتی مطرح بوده ولی قابلیت بالای گردشگری است.

*هنوز شهرداری‌ها از نداشتن  منبع درآمدی می نالند 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه منطقه چهاردانگه دارای جاذبه‌هایی ازجمله چشمه سورت، وستمین، چشمه‌های مختلف و مناطق دیدنی است، تصریح کرد: نکته مهم این است با توجه به بالا بودن ظرفیت بالای منطقه هنوز شهرداری‌ها از نداشتن  منبع درآمدی می نالند در صورتی که این مناطق بکر دارای ظرفیت بالایی است.

فرزانه خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم  مناطقی که زخمی است باید بازنگری شود به این دلیل که مسیر کیاسر حرفی برای گفتن دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.