پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خدمات به روستائیان با رویکرد جلوگیری از مهاجرت باشد/لزوم تقویت انگیزه ماندن در روستاها

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمد باقر محمدی‌لایینی عصر امروز در دیدار با مدیر بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر مازندران و جمعی از مسئولان کارگزاری‌های صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان که به مناسبت پانزدهمین سالگرد تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر به هر شکلی تحت حمایت قرار بگیرند خوب است و باید تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بیمه روستائیان و عشایر خدمات مهمی به مردم ارائه می‌کند، افزود: خدماتی که به روستائیان ارائه می‌شود طوری ساماندهی شود که در جهت جلوگیری از مهاجرت به شهرها شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار تقویت انگیزه برای ماندن در روستاهای مازندران شد و ادامه داد: جلوگیری از مهاجرت روستاها مغفول مانده است و باید با سازوکارهای درست مانع این کار شویم.

محمدی‌لایینی بیمه شدن را خدمت بسیار خوب برای جلوی از مهاجرت عنوان کرد و گفت: انگیزه ماندن در روستاها را تقویت کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به ایجاد اشتغال در روستاها، ادامه داد: طرح‌های اشتغال باید متناسب با موقعیت و ظرفیت‌های روستا باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی خدمات بیمه اجتماعی به روستائیان بیشتر شود گفت: هر طرح و برنامه‌ای که در راستای حمایت از روستائیان و عشایر است باید جهت‌گیری رویکرد جلوگیری از مهاجرت و اسکان در روستاها باشد.

*105 هزار خانوار زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی هستند

مدیر بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر مازندران نیز در این دیدار اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بستر خدمات ارزنده‌ای در جامعه است و در حوزه‌های فنی و حرفه‌ای، بهزیستی، بانک‌های توسعه تعاون و رفاه، صندوق کارآفرینی امید و بیمه اجتماعی خدمات مهمی را به آحاد جامعه ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه صندوق اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر به عنوان یکی از چهار صندوق بیمه‌گر اجتماعی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اجرای اصل بیست و نهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در بهمن ماه سال 83 تشکیل و از همان زمان شروع به فعالیت کرده است، افزود: صندوق بیمه اجتماعی مازندران از سال 1384 تا کنون به ویژه در چهار سال اخیر با برنامه‌ریزی‌های منظم موجبات امیدبخشی را در بین کشاورزان، روستاییان و عشایر فراهم آورد و سعی کرد با ترویج بیش از پیش فرهنگ بیمه‌ای، گام‌های مطمئنی در بهبود حیات اجتماعی استان برداشته شود.

مدیر بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر مازندران تصریح کرد: تاکنون 105 هزار خانوار تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی در استان هستند و بیش از 5 هزار خانوار از مستمری‌ها بهره‌مند شدند.

این مسؤول با اشاره به اینکه مازندران در سه سال گذشته رتبه اول کشوری را در جذب، تمدید و عملکردی کسب کرده است، ادامه داد: برای نخستین‌بار در سال گذشته بیش از هزار زائر اولی را  به مشهد مقدس اعزام کردیم.

ابراهیمی از توزیع سبد کالا بین مستمری‌بگیران خبر داد و افزود: قرار است در آینده نزدیک تسهیلات وام برای مستمری‌بگیران در نظر گرفته شود.

 /86018/ع


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.