پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حضور گردشگران آلمانی در تورهای ساری‌گردی

0

پایگاه خبری چهاردانگه: تورهای ساری‌گردی از برنامه‌های ستاد تسهیلات نوروزی در شهرستان ساری است که در سال‌های اخیر بسیار مورد استقبال مسافران و گردشگران قرار گرفته است.

تورهای ساری‌گردی از جمله فعالیت‌های ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان با محوریت شهرداری ساری ایجاد شده است که یک‌روزه و به صورت رایگان است.

این طرح در مازندران برای نخستین‌بار در ساری اجرا شد و از مهم‌ترین اقدامات ستاد تسهیلات نوروزی برای گردشگران بوده است که امسال هم براساس روال از اول فروردین آغاز و تا سیزدهم این ماه ادامه دارد.

روزانه تعداد زیادی از مسافران با اتوبوس‌هایی که شهرداری ساری برای این امر اختصاص داده است به دیدن اماکن تاریخی و دیدنی شهرسان ساری می‌روند که در میان افراد بازدیدکننده گردشگران خارجی هم به چشم می‌خورند.

این طرح برای شناساندن ظرفیت‌های توریستی به مسافران و گردشگران داخلی و خارجی و همچنین جلب رضایت مسافرانی که به شهرمان می‌آیند انجام می‌گیرد.

* بازدید یک هزار گردشگر از اماکن تاریخی و دیدنی شهرستان ساری

سرپرست حوزه گردشگری شهرداری ساری در گفت‌وگو با فارس درباره تورهای ساری‌‌گردی نوروز امسال اظهار کرد: از روز اول فروردین تاکنون حدود یک هزار نفر در قالب تورهای ساری‌گردی از اماکن دیدنی و تاریخی شهرستان ساری بازدید کردند.

رضا مردانی با بیان اینکه ظرفیت این تورها تا سه روز آینده تکمیل است، افزود: تور‌های ساری‌گردی در دو شیفت صبح از ساعت 9 الی 14 و عصر از ساعت 14:30 الی 18 عصر برگزار می‌شود.

* حضور گردشگران آلمانی در تورهای ساری‌گردی

مردانی با اشاره به اینکه امسال سال چهارم برگزاری تور ساری‌گردی است، خاطرنشان کرد: امسال در این تورها گردشگران خارجی از کشور آلمان هم حضور داشته‌اند.

وی با اعلام اینکه امسال بوم‌گردی و طبیعت‌گردی و تورهای زیارتی و غواصی هم به برنامه‌ها اضافه شده است یادآور شد: از مسافران نوروزی در بدو ورود به شهرستان ساری با بسته‌های فرهنگی استقبال می‌شود.

سرپرست حوزه گردشگری شهرداری ساری با بیان اینکه نام‌نویسی برای تورها در ستاد اسکان فرهنگیان انجام می‌شود، گفت: در هر شیفت از تورها دو دستگاه اتوبوس و در صورت استقبال زیاد مسافران از چهار دستگاه استفاده می‌شود.

به گزارش فارس، در تورهای ساری‌گردی از مناطق دیدنی شهرستان ساری از جمله خانه تاریخی و موزه کلبادی، حمام وزیری، مسجد تاریخی فرح‌آباد، پارک ملل و ساحل و دریا بازدید می‌شود.

برای زیبایی سیمای شهر و همچنان ترویج فرهنگ بومی و شناساندن بناهای سنتی، کمپ‌های استقبال از مسافران در ورودی شهرستان ساری به صورت کلبه چوبی از طرف شهرداری ساری ساخته و جا‌نمایی شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.