پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حضور کامل نیروهای امدادی در مناطق سیل‌زده شرق مازندران

0

 مهدی رازجویان عصر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :در پی بارش شدید باران بامداد امروز در شرق استان ۲ واحد مسکونی تخریب و ۳۰ واحد نیز بیش از ۵۰ درصد خسارت دید.

وی خشت و گلی بودن این واحدها را دلیل اصلی تخریب و خسارت ناشی از سیل اعلام کرد.

رازجویان با اشاره به این که بارش ۱۴۰ میلیمتری باران در فرصت زمانی محدود باعث خسارت به برخی روستاها و مزارع کشاورزی مردم گلوگاه در شرق مازندران شد گفت : پیش بینی به موقع هواشناسی ‌ و اجرای طرح لایروبی رودخانه ها و مسیل ها در تابستان میزان خسارت ها را به حداقل رساند.

جانشین رییس شورای مدیریت بحران مازندران قطع اب، برق و گاز برخی از روستاهای گلوگاه را از دیگر خسارت های ناشی ازسیل روز جاری بیان کرد.

رازجویان افزود : به جز آب که به دلیل ورود گل و لای کدرات با تانکر آب سیلزدگان تامین می شود،سایر خدمات شامل برق و گاز برقرار شد.

به گفته وی کارشناسان فنی آبفا استان سرگرم رفع مشکل آب شرب برخی روستاهای شهرستان گلوگاه هستند.

معاون استاندار مازندران در مورد وضعیت محور ساری- گرگان که صبح امروز به دلیل ورود گل و لای مسدود بود گفت : تردد در محور اصلی پس از پاکسازی گل و لای ازسوی گروه راهداری از سرگرفته شد.

به گفته وی هم‌اکنون راه ارتباطی تمام مناطق شهرستان گلوگاه باز و تردد برقرار است.

پیش از این نیز در اواخر اسفند ۹۷ و اوایل فروردین ۹۸ وقوع سیل باعث بر جای گذاشتن خسارت ۱۸ هزار میلیارد ریالی در مازندران شد.

در آن حادثه به حدود ۶ هزار واحد مسکونی خسارت وارد شد به طوری که ۷۰۰ واحد تخریب شدند که با کمک های بلاعوض و تسهیلاتی دولت هم اکنون تمام واحدهای خسارتی مرمت و واحدهای تخریبی نیز در حال نوسازی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.