پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جهانگیری: مازندران از قطب‌های مهم حفظ امنیت غذایی کشور است

0

اسحاق جهانگیری عصر چهارشنبه در بدو ورود به فرودگاه «دشت ناز» ساری در جمع خبرنگاران افزود: مردم مازندران هم برای انقلاب و نظام و هم برای تولید و اقتصاد کشور زحمات زیادی کشیده‌اند و امیدوارم خداوند توفیق دهد تا همچنان مردم این استان در همه صحنه‌های کشور پیشگام باشند.

معاون اول رئیس جمهور یکی از اهداف سفر خود به استان مازندران را بررسی مسائل و موانع تولید در استان عنوان کرد و ادامه داد: طرح‌هایی هم در بخش‌های دولتی و خصوصی برای افتتاح آماده شده است که در این سفر به بهره برداری خواهند رسید.

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: در مازندران عمده و محور کار؛ کشاورزی، گردشگری و صنعت مرتبط با گردشگری است. برای احداث پتروشیمی در این استان نیز به وزارت نفت ماموریت داده شده تا آنچه در این زمینه قابل انجام است، عملیاتی شود.
جهانگیری همچنین با اشاره به برگزاری نخستین همایش همکاری‌های اقتصادی کشورهای ساحلی خزر در ترکمنستان که هفته گذشته صورت گرفت، گفت: در این همایش مسائل و همکاری‌های اقتصادی کشورهای ساحلی خزر در سطح بالای سیاسی مورد بررسی قرار گرفت و امیدوارم مازندران و دیگر استان‌های شمالی کشور بتوانند به مسئولیت‌های سنگین خود در زمینه‌های زیست محیطی، انرژی، حمل و نقل و تجارت در چارچوب همکاری کشورهای حاشیه خزر به شکل موثر و سازنده‌ عمل کنند.

وی با اشاره  به فرارسیدن هفته دولت افزود: این ایام علاوه بر گرامیداشت مقام شهیدان رجایی و باهنر، فرصتی است تا اعضای دولت به استان‌های مختلف سفر کرده و مسائل مختلف استان‌ها مورد بررسی قرار گیرد.
معاون اول رئیس جمهوری همچنین با اشاره به اینکه دولتمردان امروز دیدار بسیار خوبی با مقام معظم رهبری داشتند، اظهار داشت: در این دیدار این بحث مطرح بود که با وجود اینکه دشمن فکر می‌کرد با تحریم می‌تواند اقتصاد ایران رو با فروپاشی مواجه کند، با تکیه بر ظرفیت‌ها و تولید داخلی قادریم اقتصاد کشور را اداره کنیم.

اسحاق جهانگیری در آستانه هفته دولت در  سفر دو روزه به استان مازندران، مرکز بین المللی تجارت برنج ایران را در آمل و ورزشگاه پنج هزار نفری شهدای شهرستان نوشهر با اعتباری افزون بر یک هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رساند.
در هفته دولت سال جاری افزون بر ۸۸۶ پروژه عمرانی، اقتصادی و خدماتی با ۸۴۵ میلیارد تومان هزینه در مازندران به بهره برداری می رسد.
این دومین سفر معاون اول رئیس جمهوری به استان مازندران در کمتر پنج ماهه اخیر است.
جهانگیری اوایل فروردین ماه سال جاری نیز برای بازدید از مناطق سیل‌زده به این استان شمالی کشور سفر کرد.
در یک ماهه اخیر علاوه بر معاون اول رئیس جمهوری ،سه معاون دیگر رئیس جمهوری شامل علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، عیسی کلانتری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز به مازندران سفر کردند.
//۱۸۹۹/۶۹۹۰

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.