پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جلوگیری از عدم سفر به مازندران در روزهای تعطیل آینده

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابلسر، حجت‌الاسلام قلی پور امام جمعه شهرستان بابلسر در دیدار با خبرنگاران بابلسر، بیان کرد: روز خبرنگار یک فرصتی برای ما مسوولان و مردم است تا نقش خبرنگاران را بدانند و زحمات آنان را  مشاهده کنند.

 

قلی‌پور گفت: قلم و دوربین یک خبرنگار باید لرزه بر اندام یک مسؤول کم‌کار بگذارد و خبرنگاران باید به درستی مطالبات مردم را بیان کنند.

امام جمعه شهرستان بابلسر به اهمیت علم در اسلام اشاره و اضافه کرد: برخی‌ها با عنوان دین در مقابله علم در حال شیطنت هستند، اسلام دین عقلانیت است دینی که بیشترین تاکید بر فراگیری علم و دانش دارد.

*در مقابل تعطیلی اماکن مذهبی هیچ‌گونه مقاومتی صورت نگرفت

وی ادامه داد: تا این لحظه و پس از گذشت چند ماه همگان می‌توانند شهادت بدهند که در مکان‌های مذهبی بیشتر از همگان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند و در مساجد و مصلی‌ها مسائل بهداشتی رعایت شده و در مقابل اطلاع تعطیلی اماکن مذهبی هیچ‌گونه مقاومتی صورت نگرفته است.

قلی‌پور ابراز کرد: دوستداران سیدالشهدا علیه‌السلام آنچه را که ستاد مقابله با کرونا مصوب کرد رعایت می‌کنند و بدون مشکلی مراسم‌های عزاداری برگزار خواهد شد‌.

 امام جمعه شهرستان بابلسر ضمن تاکید بر حفظ سلامت مردم گفت: اعلام کردند که دسته‌روی ایام تاسوعا و عاشورا صورت نگیرد و ما هم توصیه می‌کنیم که این موضوع را عملی کنند، اما تاسوعا و عاشورا شنبه و یکشنبه است و چهار روز تعطیلی در پیش رو داریم.

*جمعیت عظیمی کنار سواحل و طبیعت تجمع خواهند کرد!

وی گفت: تجربه نشان داد که شمار زیادی از مسافران به سمت مازندران خواهد آمد، اما جمعیت عظیمی کنار سواحل و طبیعت تجمع خواهند کرد که خدمت وزیر کشور عرض کردم محدودیت‌ها باید اعمال شود.

قلی‌پور تصریح کرد: وزیر کشور هر نوع اختیاری را بر عهده استاندار مازندران دادند و استاندار مازندران هم خاطرنشان کرد که محدودیت‌ها را اعمال میکنیم.

امام جمعه بابلسر متذکر شد: خدمت مسؤولان عرض کردم که عاشورا و تاسوعا خط قرمز متدین و مازندرانی‌ها است و اجازه نخواهیم داد با حضور برخی افراد بی‌ملاحظه سلامت مردم به خطر بی‌افتد و  شاهد رفتارهایی باشیم که در شان مسلمان شیعه نباشد و تاسوعا و عاشورا مورد هتک و هجمه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه عاشورای حسینی برای مازندرانی‌ها عنوان کرد: اینجا مومنان سکوت نخواهند کرد و اگر احساس حضور در صحنه کنیم، کفن‌پوش به صحنه خواهیم آمد، امیدواریم پیشگیری‌هایی صورت بگیرد که شاهد اتفاقات تلخ در شهرستان و استان نباشیم.

قلی پور تاکید کرد: با نماینده ولی فقیه استان و متولیان استان صحبت کردم که در چهار روز تعطیلی سلامت مردم به خطر نیافتد و هتک حرمت به عاشورای حسینی نشود.

*اجرای طرح جبهه خرمشهرها

وی از اجرای طرح جبهه خرمشهرها در شهرستان بابلسر پرده برداشت و گفت: طرح  ابتکاری جبهه خرمشهرها در شهرستان در حال اجرا است که به‌تازگی پیشنهاد تغییر نام آن به طرح حاج قاسم سلیمانی داده شد. 

قلی‌پور ادامه داد: این طرح دارای دو سطح پیش رونده به صورت درون مجموعه‌ای سپاه و بسیج و پیش برنده با حضور مسوولان، نخبگان و افراد تاثیرگذار محلات انجام می‌شود.

امام جمعه شهرستان بابلسر یادآور شد: طرح جبهه خرمشهرها با هزاران ساعت فکر و برنامه‌ریزی مورد استقبال مسوولان کشور قرار گرفته است که قرار شده در ابتدا به صورت استانی سپس در سطح کشور اجرا شود.

وی در پایان اضافه کرد: شورای تحول محلات در هفت کارگروه با توجه به ظرفیت‌های روستا، توانمندی‌های محل را شناسایی کرده و  با ارائه برنامه پیشبرد روستا در کار گروه حوزه‌ها مورد تحلیل قرار می‌گیرد و با تایید قرارگاه شهرستان برنامه هر روستا اجرا خواهد شد.

 /۳۱۴۱/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.