پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تیم گیلان قهرمان مسابقات شنای آب‌های آزاد کشور شد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، در این دوره از مسابقات ۱۲۷ شناگر در قالب ۹ تیم از هشت استان کشور به مدت یک روز با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در این دوره از رقابت‌ها، شناگران در ۱۱ رده سنی از ۲۵ تا ۷۹ سال در مسافت‌های یک تا سه کیلومتر با یکدیگر رقابت کردند که در پایان تیم استان گیلان توانست با کسب ۱۹۹ امتیاز مقام نخست از آن خود کند و تیم‌های مازندران با ۱۵۹ امتیاز و تهران سلبن با ۱۴۴ امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند.

در این دوره از مسابقات شنای آب‌های آزاد کشور جام کاسپین، شناگرانی از استان‌های اصفهان، گیلان، مازندران، خوزستان، مرکزی، گلستان، اردبیل و تهران ۲ تیم حضور داشتند.

در پایان این دوره از مسابقات به تیم‌ها و نفرات برتر کاپ و جوایز نقدی اهدا شد.

دوره گذشته این رقابت‌ها مرداد ماه سال گذشته با حضور ۵۰ شناگر در بابلسر برگزار شد که تیم مازندران قهرمان و تیم‌های تهران و خوزستان در مکان‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، شنا در آب‌های آزاد از جمله رشته‌های ورزش شنا است که در فضای باز مثل دریاچه یا اقیانوس‌ها انجام می‌شود.

بازی‌های المپیک تابستانی ۱۸۹۶ آتن اولین مسابقات رسمی این رشته ورزشی بود و در المپیک سال ۲۰۰۰ میلادی، شنا در آب‌های آزاد به عنوان یکی از رشته‌های ورزش سه‌گانه به مسافت هزار و ۵۰۰ متر و در المپیک ۲۰۰۸ به مسافت هزار متر انجام شد.

بیش از ۴۰۰ نفر به صورت حرفه‌ای در رشته شنای آب‌های آزاد در مازندران فعالیت می‌کنند.

/ ۱۲۹۵/‏۱۶۰۲/‏۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.