پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تکیه به توان داخلی مهمترین راهبرد مقابله با مشکلات است

0

به گزارش خبرنگار مهر سرهنگ محمدرضا خمسیه بعدازظهر چهارشنبه در جلسه شورای اداری گفت: مهم‌ترین الگوی این نبرد برای ایران امروز این باشد که اتکا به توان داخلی مهم‌ترین راه مقابله با مشکلات است و در طول جنگ همین راهبرد توانست ایران را پیروز میدان کند.

سرهنگ خمسیه افزود: یکی از زیباترین مثال‌ها در این باره به دست آوردن توانمندی شلیک موشک‌های اسکاد در سال ۱۳۶۵ است؛ زمانی که مستشاران لیبیایی ناگهان همه تجهیزات را رها کرده و سپس با ناقص کردن برخی قطعات سکوهای پرتاب موشک ایران را ترک می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: تیم شهید تهرانی مقدم با استفاده از توان فنی جوانان ایران اسلامی نه تنها بار دیگر شلیک موشک‌ها را به بغداد از سر می‌گیرند بلکه آغاز حرکت وسیعی می‌شوند که ثمره آن خودکفایی ایران در بسیاری از صنایع مهم و حساس موشکی است و نقطه اوج آن شلیک ماهواره نور به فضاست.

وی گفت: در وضعیت فعلی همان گونه که رهبر معظم انقلاب تاکید کرده‌اند تکیه بر توان داخلی و قوی شدن مهم‌ترین راهبرد مقابله با دشمن است و خودکفایی در تولید محصولات صنعتی و کشاورزی و تلاش برای فتح بازارهای کشورهای منطقه راهبردی است که کارشناسان مدت هاست برای مقابله با تحریم‌های فعلی توصیه می‌کنند.

وی با بیان اینکه طبیعی است که دشمن به همراهی جریان تحریف تلاش می‌کند مهم‌ترین راه حل مشکلات کشور را تسلیم نشان دهد تصریح کرد: در چنین وضعیتی معارف دفاع مقدس و هم چنین آرمان این دوره مهم از تاریخ می‌تواند جهت صحیح را به جامعه نشان دهد بهترین راه حل برای مقابله با مشکلات تکیه بر توان داخلی است.

سرهنگ خمسیه افزود: همان گونه که در طول دوران جنگ هشت ساله ماشین جنگی صدام را با چنان انهدام نیرویی مواجه کند که چاره‌ای جز منجلاب بدهی به شیخ نشین های کشورهای عربی در مقابل وی باشند و این مهم‌ترین درسی است که امروز جامعه ما از دوران دفاع مقدس به آن نیاز دارد.

تبیین نقش بی نظیر حضرت امام ره در مدیریت و فرماندهی جنگ:

جلوگیری از تحریف جنگ با تلاش شبانه روزی و با تدوین تاریخ نگاری مستند جنگ

تولید متون فاخر و ارزنده و متناسب با شأن دفاع مقدس

کد خبر 5042835
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.