پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

از برگزاری مراسم جاماندگان اربعین تا تداوم کمک‌های مومنانه در ساری

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، این روزها خستگی معنایی ندارد آن هم برای گروه‌های جهادی که طی هشت ماه گذشته دست به هر تلاشی زدند تا همنوعان‌شان در رنج نباشند.

این روزها گروه‌های جهادی، هیات‌های مذهبی و موکب‌های عزاداری پا به میدان گذاشتند به‌طوری‌که به بهترین نحو تجلی‌بخش مهربانی و همدلی در جامعه هستند.

شاید تا قبل از ماجرای کرونا تصور برخی بر این بود که هیأت‌های عزاداری تنها عزاداری می‌کنند بلکه باید گفت عزاداری تنها یکی از ده‌ها فعالیتی است که آنها انجام می‌دهند و این روزها از تهیه جهیزیه گرفته تا یتیم‌نوازی و سایر تنها بخش کوچکی از اقداماتی است این هیأت‌ها در دستور کارشان دارند.

هیأت قمر بنی‌هاشم (ع) مرکز استان مازندران یکی از هیأت‌های قدیمی است که از سال ۳۶ فعالیت خود را در حوزه‌های مختلف آغاز کرده و اکنون ۶۳ سال از فعالیت آن می‌گذرد و در بحث کرونا خوش درخشیده از کارگاه تولید ماسک گرفته تا کمک‌های مومنانه و از همه مهم‌تر اینکه همه این خدمات ادامه دارد.

یوسف بارانی مسؤول هیات قمربنی هاشم (ع) مرکز مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: باهمکاری ستاد نمازجمعه مراسم جاماندگان اربعین روزهای دوشنبه 14، سه‌شنبه 15 و  چهارشنبه 16 مهر ماه امسال در مصلای شهرستان ساری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آماده‌سازی، جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مومنانه توسط موکب فرهنگی قمر بنی هاشم، افزود: برنامه ما این است تا پایان صفر یک‌هزار و 500 بسته کمک مومنانه در شهرستان توزیع کنیم.

 مسؤول هیات قمربنی هاشم (ع) مرکز مازندران بیان کرد: از آغاز بحث کرونا تاکنون ۵هزار و ۲۳۰ بسته کمک مومنانه، ۲۰هزار مرغ  و یک‌هزار و 500 پک بهداشتی بین مردم و نیازمندان توزیع شده است.

بارانی با اشاره به انجام نوشتار ماشین به‌صورت صلواتی در میدان کارگر مرکز مازندران، اضافه کرد: این اقدام از روز جمعه ۱۱ مهر ماه آغاز شده و تا روز اربعین ادامه خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه خودروپیمایی اربعین از دیگر برنامه‌های اربعین امسال در مرکز استان است، افزود: کاروان خودرویی از ساعت 14:30 روز اربعین از میدان امام به سمت پارک موزه دفاع مقدس خواهد بود.

 /86034/غ/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.