پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توهین علیه مقدسات اسلامی مغایر قوانین بین المللی و حقوق بشر است

0

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه ساری که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، با محکوم کردن اقدام موهن و توهین به مقدسات اسلامی در برخی از کشورهای مدعی آزادی و حقوق بشتر، این اقدام را متضاد با قوانین بین المللی حقوق بشر دانست.

وی با اظهار اینکه هدف دشمنان از توهین به مقدسات، ایجاد فتنه جدید است بر لزوم هوشیاری برابر فتنه‌های دشمنان تاکید کرد و گفت: مجامع جهانی و کشورهای اسلامی باید با این اقدام موهن و توهین آمیز برخورد جدی داشته باشند.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس و حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، با محکوم کردن سند ذلت بار ۲۰۳۰، مهمترین سند بالادستی برای تعلیم و تربیت در جامعه را رهنمودهای بنیانگذار انقلاب اسلامی و فرامین مقام معظم رهبری برشمرد.

امام جمعه ساری عمل به سیره حکومتی پیامبر (ص) و امیرمومنان (ع) را راهکار اصلاح امور امت و جامعه ذکر کرد و گفت: باید برابر فتنه‌های دشمنان هوشیار بود زیر آنان در پی دستیابی به اهداف شومشان هستند.

آیت الله لائینی با محکوم کردن اقدام امارات در به رسمیت شناختن رژیم غاصب صهیونیستی، ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی را هدف اصلی دشمنان ذکر کرد..

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخشی از سخنانش با تاکید بر نظارت بر قیمت‌ها و اجناس از مسئولان خواستار نظارت بیشتر و دقیق برای جلوگیری از گرانی و رشد افسارگسیخته قیمت‌ها شد.

وی همچنین با تقدیر از عزاداران حسینی در برپایی پرشور و شعور مراسم‌های عزای حسینی که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد، یادآور شد: نظارت بر سواحل و پارک‌ها و تجمعات نیز باید توسط ستاد مقابله با کرونا صورت گیرد.

کد خبر 5021249
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.