پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تملک ۱۴۰ کارخانه توسط بانک ها در مازندران

0

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیریان پور صبح پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان مازندران با بیان اینکه مازندران با اتصال به ۳۸۹ کیلومتر راه آهن، بهره مندی از ۳۳۸ کیلومتر نوار ساحلی، بهره مندی از چهار بندر با ۱۳ میلیون تن ظرفیت بنادر می‌تواند به عنوان مسیر ترانزیت در کشور عمل کند، افزود: بهره مندی از سه فرودگاه فعال، تولید بیش از هفت میلیون تن از محصولات کشاورزی از جمله توانمندی‌های مازندران است.

وی میزان تولید محصولات زراعی را شامل یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن برنج، ۱۱۵ هزار تن محصولات شیلاتی و ۲۰۸ هزار تن گوشت سفید، تولید گیاهان دارویی، ۱۸۰ هزار تن کیوی کشور از جمله قابل‌های مازندران بیان کرد و گفت: عمده تولیدات باید با دیپلماسی اقتصادی و بهره مندی از ظرفیت اوراسیا و با بسته بندی مناسب، سورتینگ و برندسازی صادر شود.

خیریان پور با عنوان اینکه بهترین صنایع دستی کشور در مازندران توزیع می‌شود، افزود: در حوزه گردشگری ظرفیت‌های زیادی در مازندران وجود دارد و در حوزه شرکت‌های دانش بنیان نیز مازندران از نظر زیرساخت‌های فناوری نوین و ایجاد تجارت الکترونیک رتبه دوم بعد از تهران را دارا است.

معاون استاندار مازندران تصریح کرد: در زمینه شرکت‌های دانش بنیان تلاش‌های زیادی را در حال انجام هستیم و تمامی شهرستان‌های استان پتانسیل‌های متعددی را در حوزه‌های مختلف دارند.

وی یادآور شد: مازندران می‌تواند کارکرد فرااستانی و فراکشوری داشته باشد و باید از ظرفیت‌های دریای خزر استفاده کنیم و ۱۶۵ اسکله تفریحی و گردشگری در کنار ساحل دریای خزر جانمایی شد که تاکنون برای ۴۳ مورد مجوز صادر شده است.

وی با اظهار اینکه هلدینگ ثروت آفرینی در مازندران در دست اقدات است، گفت: این هلدینگ در حوزه‌های مختلف می‌توانند ورود و سرمایه گذاری داشته باشد.

معاون استاندار مازندران با تقدیر از تلاش‌های شورای هماهنگی بانک‌های استان تصریح کرد: در حوزه تولید بانک‌ها نهایت تلاش و همکاری را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه بانک‌ها در حوزه‌های مختلف تولیدی و اقتصادی، حوزه عمرانی مشارکت کنند، خواستار مشارکت سیستم بانکی در حوزه‌های مختلف شد و گفت: در استان ۱۴۰ واحد تولیدی در استان در تملیک بانک‌ها قرار دارند و این واحدها باید هرچه سریع‌تر به سرمایه گذاران دارای اهلیت واگذار شوند.

کد خبر 4952078
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.