پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تعریض بلوار نیمه کاره امام رضا(ع) اولویت اصلی شورای شهر آمل

0

به گزارش خبرنگار مهر، اعضای شورای اسلامی شهرآمل عصر چهارشنبه و درچهارمین جلسه بررسی بودجه پیشنهادی سال ۹۹ شهرداری در سال جدید، چند مورد پیشنهادی شهرداری برای افزایش بودجه آنها را بررسی کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر آمل دراین جلسه گفت، روند بررسی وتصویب بودجه ۲۹۰ میلیارد تومانی سال ۹۹ شهرداری آمل از اسفند پارسال در برنامه کاری این شورا قرار داشت که با توجه به شرایط کرونایی کشور رسیدگی به کلیات وبرخی موارد جزئی آن به سال جدید موکول شد.

خسرو ابراهیم زاده افزود: در بودجه سال ۹۹، شهرداری چند مورد درخواست افزایش بودجه را داشته که ازاین موارد دریافت وام به میزان ۲۵ میلیارد تومان و دیگری دریافت بودجه اعتبارات دولتی به مبلغ ۵۲ میلیارد تومان و فروش اموال غیر منقول به میزان ۳۰ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد، البته موارد پیشنهادی شهرداری در جلسه‌های قبل هم بررسی واعلام شد که با توجه به شرایط موجود، بودجه را منطقی و عقلانی دید وبا این وضعیت بودجه اولیه که از سوی شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان به شورای شهر بوده پس از مطالعه و بررسی اعضای شورا، چند مورد را حذف و پس از اصلاح آن از سوی شهرداری بودجه پیشنهادی ۲۹۰ میلیارد تومانی به شورا ارسال شد.

۶۰ درصد بودجه امسال شهرداری صرف طرح‌های عمرانی

رئیس شورای اسلامی شهر آمل با بیان اینکه سرفصل‌های درآمدی برای این شورا بسیار مهم است افزود: بودجه شامل دو سرفصل، هزینه‌های جاری و عمرانی است و بودجه عمرانی نیز شامل دو بخش خدماتی مانند پسماند و فضای سبز است که بر اساس آئین نامه مالی جزو هزینه‌های عمرانی است و بخش دیگر تملکات و اجرای پروژه‌های عمرانی است.

ابراهیم زاده اظهارکرد: اعتبارات ملی و دریافت وام که پیش بینی شده باید ردیف اعتباری آنها مشخص شود تا صرف هزینه‌های جاری نشود و بر اساس اولویت‌هایی که شورا تعیین می‌کند هزینه شود.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ هزینه‌های جاری ۶۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان مصوب شد، اما در پایان سال این مبلغ به ۷۹ میلیارد تومان رسیده بود، گفت: در سال ۹۹ سقف بودجه‌های جاری به میزان ۱۰۳ میلیارد تومان پیش بینی شده و بر این اساس بودجه عمرانی نسبت به جاری حدود ۶۰ به ۴۰ خواهد شد.

خرید خانه‌های تاریخی وساخت سرویس‌های بهداشتی درمرکز شهر

رئیس شورای اسلامی شهر آمل همچنین به اولویت دادن این شورا به اختصاص بودجه کافی برای خرید و مرمت خانه‌های تاریخی دراین شهر خبر داد وگفت: خانه‌های تاریخی بخشی از هویت شهرآمل هستند که در بودجه باید دیده شود.

ابراهیم زاده گفت: در حوزه زیباسازی شهرداری برنامه‌های پیشنهادی خود را در جلسه آینده به شورا ارائه کند تا در هنگام تصویب بودجه لحاظ شوند، احداث سرویس بهداشتی در مرکز شهر و نقاط پرتردد از ضروریات است و باید در سال ۹۹ این کار نیز صورت گیرد.

ابراهیم زاده همچنین خواستار افزایش بودجه جهت زیرسازی، لکه گیری و روکش آسفالت شد و گفت: پیشنهاد شهرداری برای این کار ۱۲ میلیارد تومان است و پیشنهاد ریس شورا که با موافقت اعضای شورا این مبلغ با ۱۰۰ درصد افزایش به ۲۵ میلیارد تومان برسد.

تسریع در راه اندازی پله برقی نیمه کاره امام رضا

رئیس شورای اسلامی شهر آمل همچنین اضافه کرد، در میدان امام رضا (ع) وبر اساس شرایط جمعیتی و مکانی احداث پل عابر مکانیزه (پله برقی) در دستور کار قرار گرفت و حتی دستگاه‌ها و تجهیزات آن خریداری شد که متأسفانه با توجه به اعتراض یکی از اهالی و برخی مشکلات هنوز نصب نشده است.

ابراهیم زاده گفت: انتظارهست که شهرداری باید با تسریع در کار نسبت به رفع موانع اقدام و بعد از آن نیز نسبت به جانمایی پله برقی در مکان‌های دیگر اقدام کند.

اولویت تعریض بلوارامام رضا

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر آمل نیز در این جلسه گفت: چیزی که مردم شهر آمل دغدغه آن را دارند تعریض بلوار امام رضا (ع) است و مردم مشکلات ترافیک را در این خیابان لمس می‌کنند.

قاسم رسولی مقدم افزود: باید برآورد دقیق‌تری صورت گیرد تا بتوان بودجه بیشتری برای این خیابان که بعد گذشت سه دهه تعریض آن همچنان نیمه کاره مانده در نظر گرفت.

کد خبر 4901647
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.