پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تشییع پیکر شهید حسین راستگو در ساری

پیکر پاک و مطهر رزمنده دوران دفاع مقدس شهید حسین راستگو پس از ۳۴ سال به وطن، استان مازندران و شهر ساری بازگشت.

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: پیکر پاک و مطهر رزمنده دوران دفاع مقدس شهید حسین راستگو پس از ۳۴ سال به وطن، استان مازندران و شهر ساری بازگشت.

شهید حسین راستگو در سال ۱۳۶۵ در منطقه سلیمانه عراق توسط پاتک دشمن بعثی به درجه شهادت نائل آمد و پیکر پاکش پس از تفحص در مناطق عملیاتی، شناسایی شد و بعد از ۳۴ سال به وطن بازگشت.

شهید حسین راستگو، فرزند اسماعیل در تاریخ ۲۶ اردیبهشت سال ۱۳۴۱ در شهر ساری چشم به جهان گشود، فرزند اول خانواده بود که بعد از طی دوران کودکی راهی سنگر علم و دانش شد.

دوران ابتدایی را در مدرسه شهید توفیقی و دوره راهنمایی را در مدرسه شهید یوسفی گذراند و دوره دبیرستان را در مدرسه امام خمینی تا سال دوم ادامه داد، سپس ترک تحصیل کرد و به ژاندارمری رفت، مدت یک سال در آنجا خدمت کرد سپس به سربازی اعزام شد.

وی دوره آموزش مقدماتی را در هوابرد شیراز به مدت سه ماه گذراند و از طریق گردان ۳۵ هوابرد شیراز به منطقه عملیاتی اعزام و در منطقه پنجوین عراق اعزام شد.

شهید راستگو و هم‌رزمانش هنگامی که در کمین بودند توسط عراقی‌ها به اسارت گرفته شدند و تا سال ۸۳ به عنوان مفقود الاثر بود، در این سال به عنوان شهید اعلام شد و سنگ یادبودی برای شهید در گلزار شهدا تعیین شد تا اینکه در تفحص جدید پیکر پاک و مطهرش شناسایی و برای تشییع به ساری منتقل شد.

مراسم وداع با پیکر مطهر این شهید دوران دفاع مقدس، چهارشنبه شب، با حضور مسؤولان و مردم شهیدپرور مازندران در مصلی ساری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

این مراسم پس از اقامه نماز مغرب و عشا، در مصلای امام خمینی (ره) با سخنرانی آیت الله محمد باقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران همراه بود.

به گزارش فارس، امروز مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر شهید راستگو از امامزاده یحیی به سمت آرامگاه ملامجدین با حضور مردم ساری انجام شد و در گلزار شهدا آرام گرفت.// فارس

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.