پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تسهیلات بافت فرسوده بدون دوره انتظار دراستان مازندران

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی مازندران مهندس سعید میرزاپور رئیس اداره عمران و بهسازی شهری ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به مصوبۀ هیأت محترم وزیران و در راستای تحقق قانون ساماندهی ، حمایت از تولید و عرضه مسکن و قانون حمایت از احیاء، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری ،ارائه تسهیلات در دستور کار قرار گرفت.

mirzapor

وی افزود:  در راستای چارچوب برنامه حمایتی اقتصاد مقاومتی و با توجه به بسته حمایتی خارج از رکود دولت ، اداره عمران و بهسازی شهری به منظور تسریع در ارائه تسهیلات ،  ثبت نام و معرفی متقاضیان به بانک های عامل را  راسا برعهده گرفته است.

 

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی مازندران اظهار داشت : سند ملی راهبردی احیا نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده و عرصه های ناکارآمد محدوده های میانی(بافت فرسوده)،محدوده های تاریخی،سکونتگاه های غیر رسمی و محدوده هایی که پیشینه روستایی دارند و در محدوده قانونی شهرها قرار گرفته اند را شامل می شود.

 

مهندس میرزاپور ضمن اعلام سهمیه ابلاغی استان  مازندران به تعداد ۵۵۰۰ واحد افزود : در طول یکسال گذشته حدود ۳۰۰۰ واحد تسهیلات به متقاضیان واگذار شده و همچنین زمان  ثبت نام و معرفی  متقاضیان که در دوره های گذشته به دلایل مختلف زمان بر بوده است با تلاش و کوشش همکاران این اداره در کمترین زمان و در واقع بدون دوره انتظار صورت می پذیرد.

 

وی ارائه تسهیلات در محدوده های هدف را از بسته های تشویقی دولت عنوان نموده که میزان تسهیلات در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۴۰۰میلیون ریال و شهرهای کمتر از جمعیت مورد نظر، ۳۰۰ میلیون ریال برای هر واحد مسکونی می باشد.

 

وی در پایان  ضمن اشاره به حجم زیاد متقاضیان، میزان سود تسهیلات را به طور متوسط ۲۴ درصد در دوره مشارکت  و ۲۱ درصد در دوره بازپرداخت بیان نمود و بر اساس هماهنگی های انجام گرفته متقاضیانی که در سامانه تسهیلات ثبت نام نمایند از یارانه ۱۰ درصدی بهره مند خواهند شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.