پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ترویج سبک زندگی شیعی وحسینی پیام مهم اربعین است

0

سید امیر سادات کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای برنامه جاماندگان اربعین در ساری افزود: در این مراسم سعی شد دوستی و محبت به اهل بیت (ع) و سید و سالار شهیدان و تبری از دشمنان اهل بیت به نمایش گذاریم و اعلام انزجار نسبت به اقدام موهن هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر اسلام را به نمایش گذاریم.

وی با بیان اینکه اربعین سرتاسر درس و حکمت است، سبک زندگی جامعه شیعی را از پیام‌های مهم اربعین یاد کرد و گفت: این سبک و زندگی برخلاف تمام محاسبات زندگی مادی دنیا مملو از آسایش و آرامش است.

وی ادامه داد: زندگی جامعه شیعی سرتاسر معنویت است و محبت به اهل بیت در آن موج می‌زند و درس دیگر اربعین این است که تک تک شیعیان باید تولی و تبری را در حوزه‌های مختلف فردی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی محور و سرلوحه قرار دهند.

سادات کرمی با محکوم کردن و اعلام انزجار نسبت به اقدام موهن توهین نسبت به پیامبر گرامی اسلام (ص) و همچنین اقدام دو کشور عربی و همپیمان با رژیم جعلی صهیونیستی و عادی سازی روابط با آن را محکوم کرد و گفت: جامعه شیعی باید نسبت به این اقدام انزاجار عمومی داشته باشد و توقع از دولت و وزارت خارجه و اقتصاد این است که تاجای ممکن اصل برائت را در حوزه اقتصادی و سیاسی به تصویر بکشند.

مسئول بسیج دانشجویی مازندران به چرایی و نتایج پیمان کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی اشاره و اضافه کرد: هر چقدر جریان شیعی و انقلابی و ضد استکباری و حامی مستضعفان در جهان پررنگ‌تر می‌شود، به همان میزان افراد صاحب مکنت و بدون پشتوانه مردمی بیشتر احساس خطر می‌کنند و امروز نیز شاهد جنگ احزاب علیه جریان اسلام و شیعی هستیم.

وی به مطالبات فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: یکی از مطالبات در حوزه فرهنگی این است که در اربعین یاد می‌گیریم زندگی اسلام واقعی و حسینی را به تصویر کشیم و باید به طریق اولی در جامعه ما این سبک پیاده شود و پذیرفته نیست مسئولی در کشور ما از برنامه‌هایی که با اعتقادات دینی ما سنخیتی ندارد، حمایت کند.

سادات کرمی یادآور شد: بسیار زشت است در کشوری که منادی فرهنگ حسینی است، دلار و ارز آن صرف مسائل فرهنگی شود که هیچ بویی از فرهنگ حسینی نبرده است بنابراین سبک زندگی حسینی در گام اول باید در کشور پیاده شود و مسئولان و متولیان اصلی نیز باید مورد مطالبه قرار گیرند.

کد خبر 5042882
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.