پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تخصیص بیش از ۱۴ میلیارد تومان اعتبار به کمربندی فریدونکنار

0

محمدرضا کدخدازاده روز سه شنبه در بازدید میدانی از فرآیند پروژه نیمه کاره کمربندی فریدونکنار به خبرنگار ایرنا گفت: تقریبا پروژه کمربندی فریدونکنار کامل انجام شده و اکنون بهره‌برداری این پروژه چشم انتظار ساخت تقاطع غیرهمسطح است.

وی افزود: پیرو جلسه ای که ماه گذشته با حضور معاون پشتیبانی وزیر راه و شهرسازی تشکیل شد مقرر گردید وزارت راه و شهرسازی با ورود مستقیم به این پروژه ، فرآیند عمرانی این کمربندی را به صورت مداوم و در صحنه پیگیری کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین پرداخت اعتبارات به پیمانکار را منوط به پیشرفت کار و به صورت تیکه تیکه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر پیمانکار پنل‌ها و قطعات پیش‌ساخته آن را اماده کرده و مصالح پشت پل ورودی و خروجی تقاطع غیرهمسطح نیز دپو شده است.  

کدخدازاده یکی از نگرانی های فرایند ساخت تقاطع کمربندی فریدونکنار را مسئله کانال آب مجاور تقاطع عنوان کرد و گفت: پنل‌های مسیر آب‌گذر ساخته از سوی ناظران طرح تایید شده و اکنون نیز در حال نصب است.

وی مسئله تامین اعتبار را از مشکلات اساسی تکمیل کمربندی فریدونکنار عنوان کرد و گفت: در تازه‌ترین اتفاق قراردادی جدید برای اتمام بخش نهایی ساخت کمربندی با پیمانکار منعقد شده است که هنوز به آن ابلاغ نشده ولی با توجه به اهمیت این پروژه کارها در حال انجام است و مقدمات قرارداد تدوین شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی مبلغ باقی مانده قرارداد ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد که تامین اعتبار آن از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام شده است.

کدخدازاده بار دیگر تاکید کرد که شرط تخصیص پول به پیمانکار میزان پیشرفتی است که به وزارت راه و شهرسازی تحویل می دهد و در غیر اینصورت پولی تحویل نمی شود.

ساخت کمربندی جنوبی شهرستان فریدونکنار در سال ۱۳۸۰ کلنگ زنی شد و هنوز بعد از ۱۸ سال به بهره برداری نرسیده است .

شهرستان ساحلی فریدونکنار در مازندران بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد و به واسطه میزانی حدود پنج میلیون نفر شب اقامت مسافر در سال و همچنین وجود بندر ترانزیتی یکی از شهرستان های کوچک اما پر تردد استان است.

همچنین این شهرستان گردشگر پذیر به واسطه قرار گیری در مقصد جاده های مواصلاتی هراز و فیروزکوه، سالانه به خصوص ایام تعطیل و تابستان شاهد تعداد زیادی از تردد خودرویی است که عملا بار ترافیکی سنگینی را به شهرستانی با ظرفیت گردشگری زیاد اما زیرساخت محدود فریدونکنار وارد می کند و زندگی عادی ساکنین این منطقه را با چالش روبرو می سازد.

علاوه بر این به دلیل قرار گیری فریدونکنار در کریدور شرق به غرب مازندران و وجود بندر در این شهر روزانه تعداد زیادی از خودروهای سنگین وارد شهر فریدونکنار می شود و بر بار ترافیکی و مشکلات شهر اضافه می کند.

/۱۸۹۹/۹۹۱۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.