پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تخصيص 10 ميليارد تومان به نيروگاه زباله سوز ساري

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از  روابط عمومي استانداري، محمد اسلامي، استاندار مازندران در مراسم افتتاح پروژه های محرومیت زدایی، در روستاي برد از توابع دهستان پشت کوه بخش چهاردانگه شهرستان ساری با اشاره به اين كه مهم ترين ثروت مازندران، مردم پرتلاش و سخت كوش آن هستند كه در همه صحنه ها حضور داشتند، ياد آور شد: هر جا كه احساس مسئوليت كرديم و در صحنه بوديم توفيق داشتيم و بايد اين اتحاد و تعهد پذيري را تقويت كنيم.

استاندار با بيان اين كه نبايد در مناطق بالادست چيزي بنام محروميت باقي بماند، افزود: بايد اشتغال و معيشت در مناطق محروم از دغدغه به مشغله و كار مردم تبديل شود.

اسلامي با اشاره به اين كه براي راه اندازي فعاليت هاي مرتبط با كشاورزي، دامپروري و صنايع جانبي و بوم گردي، تسهيلات ارزان قيمت پرداخت مي شود، گفت: با تركيبي از باغداري، استفاده از اراضي شيب دار، پرورش ماهي، صنايع جانبي و … مي توان سبد كاملي از اشتغال روستايي را تدارك ديد.

وي با بيان اين كه روستاهاي استان نبايد فاقد امكانات زيربنايي باشد، تصريح نمود: براي ايجاد زيرساخت هاي لازم در مناطق روستايي و محروم مازندران در راستاي محروميت زدايي اهتمام كامل داريم.

استاندار با اشاره به اين كه روستاييان بايد با يد واحده، همدلي و تلاش خودشان و برخورداري از حمايت دولت از ظرفيت هاي والاي روستاها در جهت رونق اشتغال و توليد مولد و شكوفايي اقتصاد و معيشت خويش اهتمام كنند، گفت: با اقتصاد خرد و بهره گيري از حداكثر ظرفيت ها مي توان به شكوفايي در اقتصاد رسيد.

 اسلامي با اشاره به اين كه با كسي كه جنگل و زمين هاي كشاورزي را تخريب و ويلا سازي كند مقابله مي كنيم، ليكن استفاده از اين امكانات در جهت توسعه باغداري و كشاورزي هيچ مانعي ندارد، افزود: مردم چشم و گوش استاندار هستند. بايد بهم اعتماد كنيم.

 مقام عالي دولت در مازندران، با اشاره به اين كه در تلاشيم تا موانع خود ساخته اشتغال و سرمايه گذاري در استان را رفع نماييم، اظهار داشت: هر اداره اي در جهت ارتقا اشتغال دلايل غير منطقي بياورد و بي دليل مانع ايجاد كند شخصا پيگيري مي كنم.

وي با بيان اين كه در تلاشيم تا با هم افزايي و تدارك منابع، مشكلات آب شرب روستاها را نيز رفع نماييم، گفت: تفاهم نامه ي چهار جانبه يي با مشاركت استانداري، بنياد مسكن، آب و فاضلاب روستايي و بسيج سازندگي در اين راستا منعقد شده است.

استاندار با بيان اين كه بخاطر تصميمات نادرست در گذشته ما امروز در مازندران وارث ميليون ها تن زباله ي انباشته شده هستيم، ابراز نمود: چند پروژه زباله سوز كه سنگ بناي آن ها در سفر مقام معظم رهبري به استان گذاشته شد، براي استان تعريف شده است و دولت اعتبار آن ها را پرداخت نموده و اهتمام ويژه اي نسبت به اين موضوع دارد و دولت تدبير و اميد تنها دولتي است كه اعتبارات پروژه هاي سفر رهبري معظم انقلاب را صد در صد تخصيص مي دهد.

اسلامي گفت: پروژه هاي تبديل زباله به كمپوست و برق در استان تعريف شده و از جمله ي اين پروژه ها نيروگاه توليد برق از زباله شهرستان ساري است كه اكثر تجهيزات آن از چين وارد شده است و مشابه آن در نوشهر در حال نصب و راه اندازي است و پروژه هاي ساماندهي پسماند در شهرهاي ديگر نيز در حال پيگيري است.

وي با اشاره به اين كه در دنياي امروز زباله تر در منازل، تعيين تكليف مي شود و زباله خشك براي تبديل به ثروت به مراكز تعيين شده مي رود، افزود: شيرابه ها نبايد بصورت تصفيه نشده به روان آب ها و آب هاي زير زميني انتقال يابد، با هر مسئولي كه در اين خصوص كوتاهي كند برخورد قاطعانه صورت مي گيرد و از روند اجراي طرح ها در اين راستا مداوم گزارش گيري مي شود.

استاندار خبر داد: 10 ميليارد تومان از اعتبارات 30 ميليارد توماني مرتبط با نيروگاه زباله سوز ساري تخصيص يافته است.

در اين مراسم سردار محمد حسین بابایی، فرمانده سپاه کربلای مازندران نيز با اشاره به اینکه در منطقه چهاردانگه محرومیت نباید داشته باشیم، گفت: باید کار کنیم که اشتغال ایجاد کنیم و افرادی که تمکن مالی دارند این کار را انجام دهند.

سردار بابايي خاطر نشان ساخت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی در هزار روستای کشور کار خود را شروع کرده  و در مازندران در  سه دهستان با 100 روستا برای محرومیت ‌زدایی انتخاب کردیم که شروع شده است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به اینکه کارهای بزرگ را با کمک مردم می‌توانیم انجام بدهیم، ياد آور شد:  سپاه با کمک مردم برای مردم کار مي کند و محرومیت‌زدایی می‌نمايد.

با حضور استاندار مازندران و فرمانده سپاه كربلا در روستاي برد چهاردانگه و به طور همزمان 22 طرح محروميت زدايي در سه دهستان تنكابن، بهشهر و ساري افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت.

هم چنين در اين روز آسفالت راه روستايي برد چهاردانگه با حضور مهندس اسلامي، استاندار مازندران و سردار بابايي، فرمانده سپاه كربلا افتتاح شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.