پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تاکید بر برخورد ضربتی با قاچاقچیان، واردکنندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر در مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران پیش از ظهر امروز نشست خبری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این استان، ضمن تأکید بر همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی در مقابله با اعتیاد در مازندران اظهار کرد: البته که استان در بخش اعتیاد وضعیت قرمزی ندارد، ولی مقابله با این پدیده شوم بسیار ضرورت دارد.

وی افزود: در حال حاضر کاهش سن مصرف اعتیاد و استفاده از مواد مخدر یک معضل جهانی است و گردش مالی بالایی دارد، هر روز شاهد عرضه و تقاضای بیشتری در دنیا هستیم، در سال گذشته ۱.۵ درصد از افرادی که در کشور در اثر اعتیاد فوت کردند زیر ۱۸ سال داشتند، خوشبختانه کشور ما از پیشگامان مبارزه با این معضل است.

میرزایی با بیان اینکه اولویت برای ما پیشگیری از اعتیاد بوده و در این مسیر با اجرای طرح‌هایی پای کار هستیم،گفت: ۱۹ درصد از زندانیان مازندرانی در اثر اعتیاد یا مواد مخدر بازداشت شدند.

وی با اعلام اینکه بحث قاچاق داروها و داروهای درمانی همچون؛ متادون و قرص ترامادول است هم از دغدغه‌های مهم است، به فعال بودن مراکز ترک اعتیاد در مازندران اشاره کرد و گفت: در بحران کرونا هم این مراکز به صورت شیفتی در حال فعالیت بودند‌، نظارت و کنترل در توزیع داروهای درمانی برای هر فرد معتاد با دوزهای معین متداوم صورت می‌گیرد‌.

فرمانده انتظامی مازندران یادآور شد: اقدامات برای اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در سطح شهرستان‌ها در حال انجام است، تا شاهد حضور معتادان در سطح خیابان‌ها نباشیم که اجرای این موضوع هم مستلزم این است که سایر دستگاه‌ها پای کار باشند، در این زمینه مکان‌های آلوده استان شناسایی شدند و برخورد خواهد شد.

میرزایی عنوان کرد: در بحث گل، که برخی‌ها اقدام به کاشت و تولید آن می‌کنند باید بگوییم که بذر آن کاملا وارداتی است، قاچاقچیان، واردکنندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر در مازندران  یقین بدانند که هرگز از دید ما پنهان نخواهند ماند با اقدامات ضربتی با شدت با آنها برخورد خواهیم کرد.

 

کشف بیش از 4 تن انواع مواد مخدر

در ادامه علیرضا ثقفی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در مازندران‌ بیان کرد: در سال گذشته نزدیک به ۴ تن و ۲۷۴ کیلوگرم کشف انواع مواد مخدر را در مازندران با رشد ۱۳ درصدی نسبت به سال قبل داشتیم، در این مسیر نزدیک به ۱۴ هزار و ۴۴۴ نفر دستگیر شدند که یک درصد افزایش داشتیم.

وی با اعلام اینکه در این زمینه ۲ هزار و ۳۴۳ طرح برای مقابله در سطح استان اجرا شد، ۵۷ باند متلاشی شدند، نزدیک به ۷۹۸ دستگاه خودرو توقیف شده و ۶ هزار و ۴۶۹ نفر خرده‌فروش در سطح استان جمع‌آوری شدند،گفت: نزدیک به ۶ هزار و ۹۴۳ نفر از معتادان به مراکز درمانی تحویل شدند.

ثقفی افزود: در دو ماهه امسال که بیماری کرونا و بسته شدن محورها را داشتیم، نیروهای ما پای کار بودند و نزدیک به ۷ درصد افزایش کشفیات را در بخش‌های  سنتی و تریاک داشتیم و نزدیک به ۲ هزار و ۴۲۰  نفر دستگیر شدند.

اجرای طرح یاریگران زندگی در 2 هزار مدرسه 

سپس احمد مظفری دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر در مازندران اعلام کرد: در مازندران  در این حوزه طرح یاریگران زندگی را برای مشارکت اقشار داریم که در سال آینده بیش از ۲ هزار مدرسه تحت پوشش قرار می‌گیرد.

این مسؤول بیان کرد: در سال گذشته، ۶ هزار و ۳۰۸ معتاد جمع آوری شده که ۵۵ هزار و ۹۵۶ نفر از داروی اگونیست استفاده می‌کنند و ۴۸ هزار و۶۳۷ نفر از متادون استفاده می‌کنند، ۴۱۹ مرکز ترک اعتیاد در مازندران داریم که ۳۷۵ مرکز مربوط به دانشگاه علوم پزشکی ساری و مابقی در حوزه بابل است.

وی تصریح کرد: در حوزه پیشگیری ۱۵۳ سازمان مردم نهاد فعال داریم، ۹۳ هزار و ۳۰۰ نفر ساعت آموزش در سطح مازندران داشتیم.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

 


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.