پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بیمه سلامت ۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص مازندران پرداخت کرد

0

رسول ظفرمند روز شنبه در آیین هفته سلامت در کانون شهید رجایی نوشهر افزود :  هم اکنون ۸۰ درصد از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زیر پوشش در مازندران به صورت رایگان بیمه هستند که از این تعداد ۹۰۰ هزار نفر را روستائیان تشکیل می دهند.

وی مجموع هزینه پوشش بیمه ای سلامت مازندران را سالانه ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان ۵۰۵ میلیارد تومان مربوط به بخش ارجاع برای درمان ،  ۴۵ میلیارد تومان مربوط به بخش های پزشک خانواد و دارو و بقیه نیز مربوط به بیماران روستایی است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اعلام این که از سال ۹۳ با روش های مختلف تمامی جمعیت استان بیمه شدند، افزود : با توجه به آئین نامه اجباری بیمه پایه بر اساس ماده ۷۰  قانون توسعه ، مردم با ثبت نام در سامانه و بر اساس میزان درآمد بیمه خواهند شد.

وی همچنین از اجرای طرح الکترونیکی چهارگانه شامل استحقاق سنجی، ارجاع الکترونیک،نسخه نویسی الکترونیک و ارسال و رسیدگی و پرداخت الکترونیکی اسناد بیمارستانی در استان مازندران خبر داد و افزود: مازندران در پروژه ارسال، رسیدگی و پرداخت اسناد بیمارستانی در بین هفت استان پایش شده رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

ظفرمند گفت : در طرح استحقاق سنجی نیز بیمار زیر پوشش در مراجعه به بیمارستانی با اعلام کد ملی می تواند بستری شده و خدمات درمانی دریافت کند و در صورت هم پوشانی نیز در سامانه بررسی و یک دفترچه در اختیار فرد قرار می گیرد.

وی افزود : نسخه نویسی الکترونیکی هم اکنون در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفری که پزشک خانواده شهری نداشتند با ۶۷ پزشک عمومی در حال اجرا  است و این پزشکان حق الزحمه اشان را هم یک هفته بعد از پایان ماه دریافت می کنند.

سوم تا نهم آبان‌ماه به نام هفته «بیمه سلامت» نامگذاری شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.