پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بستری ۸۰۰ بیمار کرونایی در مازندران

با شناسایی ۱۶۷ بیمار تازه مبتلا به کووید ۱۹، شمار بستری شدگان کرونایی در مراکز درمانی مازندران به ۸۰۰ نفر رسید.

0
پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران؛ ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۷ بیمار تازه مبتلا به کرونا با افزایش ۷۲ نفری نسبت به دیروز در بیمارستان‌های مازندران بستری و ۱۷۰ نفر هم با بهبودی نسبی برای ادامه بقیه مراحل درمانی در منزل (قرنطینه خانگی) مرخص شدند.
در حال حاضر ۸۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بستری بوده که از این تعداد ۲۰۳ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه، تحت درمان‌های تخصصی قرار دارند.
همچنین در این مدت ۸ هم استانی با تشخیص قطعی کووید ۱۹، فوت کردند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به شناسایی و بستری ۱۴۱ بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی زیرمجموعه این دانشگاه گفت: ۱۳۴ بیمار در این مدت با بهبودی نسبی ترخیص شدند.
دکتر سیدعباس موسوی با بیان اینکه هم اکنون ۶۴۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های مازندران بستری هستند افزود: از این تعداد ۱۶۰ نفر با علائم حاد تنفسی، تحت مراقبت‌های ویژه تخصصی و درمانی قرار دارند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: همچنین شبانه روز گذشته، ۸ نفر هم با تشخیص قطعی بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان جان باختند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز از شناسایی و بستری ۲۶ بیمار جدید کرونایی، ۲۴ ساعت گذشته در چهار بیمارستان تحت پوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: در همین مدت ۳۶ نفر با بهبودی نسبی برای ادامه مراحل درمانی (قرنطینه خانگی) مرخص شدند.
دکتر سیدفرزاد جلالی با اشاره به بستری ۱۵۳ بیمار هم اکنون در مراکز درمانی بابل افزود: ۴۳ بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه، تحت مراقبت‌های تخصصی و تنفسی قرار دارند.
بر اساس گفته روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل، مهمترین دلیل افزایش ویروس کووید ۱۹ در مازندران، سهل انگاری هم استانی‌ها در رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله حضور در تجمع‌های خانوادگی، اماکن عمومی، رعایت فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.