پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بستری بودن 940 بیمار کرونایی در مازندران/استفاده از ماسک تبدیل به سبک زندگی شد

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مازندران بعد از گذر از یک هفته وضعیت هشدار و سه روز وضعیت قرمز کرونایی همچنان شاهد افزایش معنادار تعداد بیماران مبتلا و همچنین بیماران بستری هستیم.

نکته مهم افزایش تعداد مبتلایان جوان به ویروس کرونا است که طی روزهای اخیر بخشی از مبتلایان را به خود اختصاص داده است.

این روزها، روزهای پر از استرس و نگرانی برای مازندرانی‌ها است که نگرانی‌ها را بیشتر و بیشتر می‌کند، گزارش‌های میدانی خبرنگار فارس نیز نشان از رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی است ولی در ساحل هنوز این مسائل جدی گرفته نشده؛ گویی تصور برخی این است که در کنار ساحل رعایت مسائل بهداشتی معنا ندارد.

دکتر سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۱۴ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: در همین مدت تعداد ۱۵۸ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۹۴۰ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

این مسوول با اعلام اینکه استفاده از ماسک به سبک زندگی مردم تبدیل شود، تصریح کرد: به افرادی که ماسک نمی‌زنند باید تذکر داده شود.

موسوی در پایان گفت: عدم رعایت فاصله اجتماعی و  ماسک نزدن،  حضور در تجمعات حفاظت نشده همچون عروسی، عزا و دورهمی‌ها و انجام مسافرت‌ از عوامل مهم ابتلا به ویروس کرونا هستند‌

 /۸۶۰۳۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.