پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بازآفرینی شهری حاشیه نشینی را کاهش می دهد

0

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رازجویان بعدازظهر سه شنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان اعمال مشوق‌های لازم برای مردم و استفاده شهروندان از تسهیلات مختلف برای کمک به اجرای بازآفرینی شهری را ضروری دانست و بازآفرینی شهری را عامل مهمی در توسعه شهرها دانست و ادامه داد: دسترسی راحت مردم به امکانات شهری، نیازمند توجه بیشتر فرمانداران و شهرداران به طرح بازآفرینی شهری است.

رازجویان افزود: توجه خاص دولت به بافت‌های ناکارآمد شهری باعث می‌شود روح جدیدی به این نقاط شهری دمیده شود و شهرداران با توجه بیشتر به بحث بازآفرینی شهری می‌توانند ضمن مدیریت صحیح منابع، توسعه شهری را رقم بزنند.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر اینکه بازآفرینی شهری یک فرصت مهم برای توسعه و تحول شهرها محسوب می‌شود، افزود: بازآفرینی شهری سبب توسعه متوازن شهرها می‌شود از این رو عدم هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف جهت استفاده مردم از تسهیلات بافت فرسوده، پذیرفتنی نیست.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر اینکه بازآفرینی شهری فرصتی برای جذب سرمایه‌گذاران جهت توسعه شهرهااست، افزود: طرح بازآفرینی شهری باعث می‌شود تا شهرداری‌ها توجه بیشتری به مناطق حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار داشته باشند.

رازجویان با بیان اینکه فرمانداران و شهرداران در راستای جذب اعتبارات بازآفرینی شهری فعال‌تر از قبل باشند، اظهار داشت: با توجه به مشکلات اقتصادی، اعتبارات طرح بازآفرینی شهری فرصت بسیار مناسبی برای توسعه شهرهاست.

رازجویان با بیان اینکه برقراری توازن بین افزایش تسهیلات بانکی با افزایش نرخ تمام شده مسکن ضروری است، ادامه داد: بانک مسکن با تسریع ارائه تسهیلات مناسب به مردم می‌تواند نقش پررنگی در اجرای طرح بازآفرینی شهری داشته باشد.

کد خبر 5052734
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.