پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اینجا از هوا هم مهربانی می‌بارد/ شمیم دل‌انگیز کمک‌های مومنانه در قلب محرومیت‌ها

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، اگر به ۶ ماه قبل برگردیم، همان روزهایی که نام ویروس کرونا زبان به زبان می‌چرخید و خیلی زود تاثیرش را روی زندگی‌ها گذاشت و از همان روزهای نخست که این ویروس مطرح شد خیلی زود لوازم حفاظتی از جمله ماسک و دستکش و لوازم ضدعفونی کمیاب شد و همین موضوع نگرانی‌ها را بیشتر کرد، تنها اعلام نیاز کافی بود که خانه‌ها حتی تبدیل به کارگاه خیاطی شد تا این نیاز برآورده شود و در ادامه مسائل و مشکلات سایر همه و همه با همدلی و مهربانی حل شد.

 

امکانات پایین و همچنان حضور افراد مسن‌تر در روستاها موجب شد که کمتر به روستاها نسبت به شهرها توجه شود اما وقتی صحبت از کمک‌های مومنانه و همدلی و مهربانی شد همه به صف شدند تفاوتی بین شهر  و روستا وجود نداشت حتی باید گفت در محروم‌ترین روستاها نیز موج مهربانی حتی از آسمان هم بارید.

 

در کنار نگرانی‌های کرونایی که خاطر مردم را مکدر کرد کمک‌های مومنانه شیرین‌ترین خاطره بود تا مردم تمام این تلخی‌ها را به فراموشی بسپارند و در عمق مشکلات بدانند که تنها نیستند و نخواهند بود.

باید گفت؛ برگ دیگری از همدلی باعنوان کمک‌های مومنانه ورق خورد و باز هم مردم همنوعان خود را فراموش نکردند که علاوه بر شهرها تجلی آن را می‌توان در روستاهای سطح استان مشاهده کرد؛ روستاهایی که طی سال‌های سال غبار محرومیت آن را محاصره کرده اما شمیم خوش کمک‌های مومنانه حتی از محرومیت هم عبور کرد و به مردم ثابت کردند که آنها تنها نیستند و در این روزهای سخت خود نگران نباشند و خود را یکه و تنها نبینند.

علی‌اصغر عباسی فرمانده بسیج منطقه دودانگه ساری در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: بعد از فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر کمک‌های مومنانه اقدامات لازم را در این زمینه انجام دادیم تا مردم محروم منطقه دودانگه را نیز در این زمینه تحت پوشش قرار دهیم.

 

طی این مدت در مرحله نخست کمک‌های مومنانه موفق به توزیع ۲هزار و ۵۰۰ بسته غذایی و یک‌هزار و ۷۰۰ بسته برنج و در مرحله دوم نیز تاکنون موفق به توزیه ۸۰۰ بسته غذایی شدیم.

 

وی اضافه می‌کند: شاید باورش برایتان سخت باشد ولی در مسیر توزیع بسته‌های غذایی و رزمایش کمک مومنانه با صحنه‌های مواجه شدم و نیازمندان واقعی را دیدم و موضوعی که خیلی مرا تحت تاثیر قرار داد این بود که چرا محرومیت در این منطقه موج می‌زند و تعداد  نیازمندان این میزان بالاست.

 

این مسؤول که از هشت سال گذشته انجمن نیکوکاری سحاب رحمت را در روستای میانا راه‌اندازی کرده و از ۱۰ ماه گذشته این انجمن تبدیل به مرکز شده است؛ بیان می‌گوید: شاید فعالیت در امور خیریه موجب شد در بحث توزیع بسته‌های غذایی موفق عمل کنیم.

 

طی این مدت تدبیری کردیم که همواره چندین بسته غذایی را نگه می‌داشتم تا در بین راه با نیازمندی مواجه می‌شوم بتوانم در اختیارش قرار دهم.

حتی این موضوع برایم جالب بود که برخی تماس می‌گرفتند و اعلام می‌کردند منتظر تماس بودیم ولی کسی خبر ما را نگرفت اما شما به سراغ ما آمدین، به همین دلیل با برنامه‌ریزی صورت گرفته وجدانم تقریبا راحت است که فردی را در مسیر بدون سبدغذایی نگذاشتیم.

 

موضوعی که از تلخ‌ترین خاطرات روزهای کرونایی در کنار شیرینی‌های کمک مومنانه بوده این است که چرا این همه نیازمند در منطقه دودانگه وجود دارد با درپی فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مومنانه وسعت کاری خود را افزایش داده و مردم را دیدیم و وجدان‌مان راحت است بیشتر از توان‌مان کار کردیم.

 

این مسؤول خاطرنشان می‌کند: این مسیر را ادامه خواهیم داد و برای ماه محرم نیز به تمام روستاها اعلام شده که نذورات را جمع‌آوری کرده تا در اختیاز نیازمندان همان روستا قرار گیرد.

به گزارش فارس، این روزها همه جا صحبت از مهربانی و همدلی است، قطره قطره‌هایی که تبدیل به دریا شدند و همچنان نیز ادامه دارد.

 

 /۸۶۰۳۴/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.