پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آزادگان گنجینه های ارزشمند جامعه اسلامی هستند

0

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لایینی بعدازظهر یکشنبه در آئین رونمایی از کتاب «از فیضیه تا الرشید» با بیان اینکه آزادگان درس ایثار، شجاعت، رشادت، شهامت به ما آموختند، اظهار داشت: یکی از مصادیق این ارزش‌ها را امروز در مراسم رونمایی از این کتاب شاهد هستیم.

وی افزود: کتاب «از فیضیه تا الرشید» مجموعه خاطرات دوران اسارت آزاده سرافراز و رشید، مجاهد و انقلابی حجت الاسلام محمدحسن جمشیدی است که به قلم «سیدحسین ولی‌پور زرومی» به رشته تحریر درآمده است.

محمدی لایینی با بیان اینکه حجت الاسلام جمشیدی هم در انقلاب هم در دفاع مقدس از با سابقه‌ترین انسان‌های انقلابی بود، گفت: ایشان از سال ۴۲ در خدمت امام (ره) بود و در حوادث رزم و کارزار نظامی نیز تفنگ به‌دست گرفت و در دفاع مقدس حضور فعالی داشت.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به تجربه ۱۰ ساله اسارت این آزاده گفت: ایشان با افتخار و عزت و با تأثیرگذاری بسیار مثبت این تجربه را در زندگی داشت و هم در بازگشت در سنگر خانه ملت مسئولیت نمایندگی مردم را در مجلس شورای اسلامی در سه دوره پیاپی در سه شهر شرق مازندران آثار کلام مهمی را از خود به یادگار گذاشت.

این مسئول ادامه داد: حجت الاسلام جمشیدی در پنج حوزه انقلاب، دفاع مقدس، اسارت، سنگر نمایندگی و خدمات اجتماعی دارای حسن سلوک آثار و خدمات برجسته‌ای بودند و تاکنون انقلابی باقی ماندند و تمام عشق‌شان انقلاب است.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام جمشیدی افتخار پدر شهید بودن را نیز در کارنامه دارد، گفت: همچنین ایشان توانست عناصر ارزشی و انقلابی تحصیل کرده و با تحصیلات عالیه، خدوم، مؤمن، متدین و جانباز را تقدیم جامعه کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه آزادگان گنجینه‌های ارزشمندی برای ما و جامعه اسلامی هستند، به زندگی سراسر درس و عزت این آزاده اشاره کرد و گفت: بخشی از خاطرات ایشان در قالب کتاب به چاپ رسیده است و امروز شاهد رونمایی از آن هستیم.

محمدی لایینی با بیان اینکه اگر این خاطرات ۲۰ سال قبل نوشته می‌شدند مسلماً غنی‌تر از این بود، گفت: خاطرات در طول زمان فراموش می‌شوند و همین مقدار هم که در کتاب آمده است، غنیمت است.

وی با بیان اینکه دو دسته از افراد باید این کتاب را بخوانند و از آن تأثیر بپذیرند، گفت: نسل جوان باید بخوانند تا نسل به نسل این مفاهیم ارزش‌ها انتقال پیدا کند و دسته دوم مسئولین هستند که باید بدانند این مسئولیت‌ها نتیجه چه خون دادن‌ها، مجاهدت‌ها و سختی کشیدن‌هاست و خود را مدیون بدانند از مسئولیتشان سوءاستفاده نکنند و امانتدار این ارزش‌ها باشند.

محمدی لایینی در ادامه ضمن قدردانی از اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران که درراستای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس گام‌های مهمی در تدوین و تولید کتاب داشته است، گفت: همین ۲۵۰ کتابی که به چاپ رسیده است و با ۵۰ کتاب جدید در سال ۹۹، شاهد ۳۰۰ اثر فاخر در این حوزه خواهیم بود و باید بخوانیم و غافل نباشیم.

محمدی لایینی با بیان اینکه فساد و اختلاس زیبنده کشور ما نیست، گفت: الحمدلله در راستای مبارزه با فساد اقدامات خیلی خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه متولیان فرهنگ جهاد و شهادت باید کتاب‌های این حوزه را بخوانند و در ترویج آن گام بر بردارند، گفت: در رویارویی با فرهنگ مهاجم، فرهنگ انقلابی و اصیل را باید نشر بدهیم.

وی بزرگنمایی و ترویج فرهنگی غربی را در جامعه خیانتی بزرگ دانست و گفت: متولیان امروز فرهنگی به چنین آثاری باید توجه کنند چرا که فرهنگ حوزه ایثار و شهادت فرهنگ اصیل ماست.

کد خبر 5000091
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.