پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ایران امیدوار به کسب حداقل ۲ سهمیه المپیک در رشته شنا است

0

رئیس فدراسیون شنا کشور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در نوشهر افزود: در حال حاضر مهمترین اولویت فدراسیون کسب سهمیه المپیک در شنا و واترپلو با حضور در مسابقات پیش رو است.

محسن رضوانی ادامه داد: بنیامین قره حسنلو در ۵۰ متر، مهدی انصاری در ۵۰ متر و ۱۰۰ متر پروانه و سینا غلامپور در ۱۰۰ متر به همراه علیرضا یاوری، چهار شناگری که قادرند حداقل دو سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کنند.

وی تصریح کرد: امیدوارم با توجه به زحمات چهار ساله فدراسیون و شناگران، حداقل ۲ سهمیه المپیکی را در مسابقات شهریورماه آسیایی در هند بدست آوریم.

رئیس فدراسیون شنا کشور خاطر نشان کرد: تنها شناگر المپیکی ایران در سال ۲۰۰۸ محمد علیرضایی به صورت مستقیم در مسابقات المپیک شرکت کرد.

رضوانی گفت: کسب مدال توسط تیم واترپلوی ایران بعد از ۴۴ سال در مسابقات سال گذشته و همچنین قهرمانی سوم آسیا در رده جوانان باعث افزایش سطح توقعات مردم از این رشته ورزشی شد.

وی اظهار داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و به منظور ارتقای تجارب اعضای این تیم، مسابقات واترپلو بین کشورهای ایران، قزاقستان، چین و ازبکستان در چین برگزار می شود که با تمام توان شرکت خواهیم کرد.

به گفته وی، این مسابقات برای انتخابی سهیمه المپیک در فروردین سال آینده در چین برگزار خواهد شد.

رئیس فدراسیون شنا کشور همچنین از اعزام علیرضا یاوری و بنیامین قره حسنلو شناگران تیم ملی به همراه مربی تیم حسین سمیع زاده فردا به مسابقات قهرمانی جهان در کره جنوبی خبر داد.

رضوانی افزود: در حال حاضر ۱۱۹ هزار شناگر در کشور در رشته شنا به صورت حرفه‌ای فعالیت دارند و سال گذشته نیز در رشته واترپلو، لیگ زیر ۱۷ سال ۲۵ تیم حضور داشتند ولی جای تیم مازندران در این لیگ خالی است هرچند مازندرانی‌ها در رشته شنای استقامت مطرح هستند ولی امیدوامر در رشته واترپلو نیز بدرخشند.

ایران در رشته‌های شنا، شیرجه و و اترپلو در اواخر شهریور ماه امسال در مسابقات آسیایی که در هند برگزار می‌شود شرکت خواهد کرد.

/ ‏ ۱۲۹۵/‏۱۶۰۲/‏۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.