پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ایجاد قرارگاه واحدفرهنگی برای تقویت جریان انقلاب ماموریت مجلس یازدهم است

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

 علی کریمی‌فیروزجایی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس مازندران درباره ماموریت‌های مجلس یازدهم در حوزه فرهنگی اظهار کرد: بسترسازی برای ترویج گفتمان انقلاب با الگوی جوانان مومن و با انگیزه در دستور کار مجلس انقلابی جدید قرار دارد.

وی با انتقاد از عدم ارزیابی مناسب دستگاه‌های فرهنگی و چگونگی هزینه کرد اعتبارات آنها افزود: دستگاه‌های فرهنگی عموما متناسب با اهداف تعریف شده خروجی قابل دفاعی ندارند.

دبیر کل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور فرهنگ را زیربنایی‌ترین امور توسعه‌ای دانست و یادآورشد: کشور در عرصه فرهنگی با چالش‌های اساسی مواجه است که باید با اولویت به آنها پرداخت.

وی گسترش فرهنگ مبتنی بر آموزه‌های دینی و اسلامی با محوریت اندیشه‌های امام و رهبری را ضرورت اساسی عنوان و تاکید کرد: در بحث‌های فرهنگی تربیت نیروهای انقلابی و معتقد به آرمان‌های حقیقی امام و رهبری اصل بنیادی است.

نماینده مردم بابل در مجلس یازدهم تصریح کرد: انفعال و وادادگی فرهنگی بزرگترین تهدید و آسیب جدی به باورها و اندیشه‌های انقلابی و اسلامی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: مجلس یازدهم برای بازتولید اندیشه‌های ناب فرهنگی و اسلامی  مبتنی بر بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب برنامه محوری دارد.

کریمی‌فیروزجایی با اشاره به اهمیت جنگ نرم دشمنان علیه انقلاب اسلامی افزود: برای اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی و مقابله با هجمه سازمان یافته علیه باورهای اعتقادی در کشور استراتژی الگویی حوزه فرهنگ و اندیشه باید در یک قرارگاه واحد تدوین و باز مهندسی شود.

دبیر هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در این ارتباط یادآور شد: دیوان محاسبات کشور باید در زمینه عملکرد بودجه‌ای بخش فرهنگ با حساسیت بیشتر و متناسب با نیازهای نو به نوی فرهنگی وارد عمل شود‌.

نماینده مردم بابل خاطر نشان کرد: صیانت از مولفه‌های فرهنگی انقلاب در آغاز دهه پنجم نیازمند کوشایی جوانان معتقد و دلبسته به آرمان‌های والای نظام اسلامی است که تقویت جریان انقلاب این مهم را تضمین می‌کند.

 /۳۱۴۱/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.