پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اولین شهید روحانی دفاع مقدس کشور شهید شاخص قرآنی شد+تصاویر

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، شهید حجت الاسلام ولی الله سلیمانی فرد اولین روحانی دفاع مقدس کشور که به همراه همسر مرحومشان هر زمانی برای تبلیغ به منطقه ای اعزام می شدند به عنوان اولین اقدام کلاس قرآن درآنجا برپا می داشتند به عنوان شهید شاخص قرآنی استان مازندران امروز(۱۷آذر) با حضور یونسی معاون سیاسی امنیتی استاندار، رضایی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، سردار ملکی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس کشور و سردار جعفری نسب فرماندهی نیروی انتظامی استان در اولین یادواره شهدای قرآنی استان با عنوان آیه های سرخ مورد تجلیل قرار گرفتند.

لطف الله سلیمانی فرد، برادر شهید حجت الاسلام ولی الله سلیمانی فرد اولین شهید روحانی دفاع مقدس کشور در این مراسم به نمایندگی از خانواده این شهید بزرگوار ضمن قدردانی از دست اندرکاران این مراسم معنوی برای معرفی و توجه ویژه به اولین شهدی روحانی دفاع مقدس کشور، اظهار داشت: شهید  حجت الاسلام ولی الله سلیمانی فرد، سه تیر ۱۳۳۷ در یک خانوداه مذهبی و کشاورز  از مادری سادات در روستای ازنی بخش چهاردانگه ساری  متولد شد.

وی بیان داشت: این شهید بزگوار بعد از پایان تحصیل مقدماتی برای ادامه تحصیلات عالیه در حوزه علمیه مصطفی خان ساری زیر نظر حجت الاسلام مرحوم شفیعی مشغول به تحصیل شد و بعد از مدتی به سفارش حجت الاسلام مهدوی امام جمعه اسبق کیاسر، رامیان و جویبار برای ادامه تحصیل به قم مهاجرت کردند.

 IMG13235853

سلیمانی فرد با بیان اینکه برادر شهیدش درقم علاوه بر تحصیل نسبت به مبارزه سیاسی با رژیم شاهنشاهی اهتمام داشت، افزود: شهید سلیمانی فرد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از عوامل اصلی محافظت از حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) و بیت معظم ایشان محسوب می شده است.

وی با بیان اینکه برادر شهیدش در محضر آیت الله گلپایگانی و آیت الله مرعشی نجفی کسب فیض نموده، گفت: این شهید بزرگوار از سوی آیت الله مرعشی نجفی ملبس شدند.

سلیمانی فرد اظهار داشت: شهید ولی الله سلیمانی فرد، جزء اولین گروه رزمی تبلیغی بود که به سرپرستی آیت العظمی حسین نوری همدانی به سمت جبهه های جنگ و پادگان ابوذر  در غرب کشور رهسپار شد و۲۲ مهرماه ۱۳۵۹ در اولین روزهای شروع جنگ تحمیلی بعد از گذشت ۲۲ روز از شروع جنگ در سر پل ذهاب به شهادت رسیده اند.

 حجت الاسلام شهید ولی الله سلیمانی فرد در سال ۱۳۵۷، ازدواج نمود که حاصل این ازدواج پر برکت دو فرزند یک دختر به نام زهره و یک پسربه نام روح الله است که پسر ایشان بعد از شهادت ایشان، متولد شد و به سفارش این شهید و علاقه مندی زیاد به امام خمینی(رحمت الله علیه) نام فرزند پسرشان روح الله گرفته شد.

IMG14230703

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.