پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اماکن گردشگری مازندران برون سپاری می شود/ فروش مجازی صنایع دستی

0

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حسین زادگان شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به اینکه برنامه‌های عملیاتی و زمان بندی شده پیرامون جهش تولید با افق ۱۴۰۰ در چهار بخش صنعت و معدن و تجارت، کشاورزی (شیلات و منابع طبیعی) و گردشگری در مازندران اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری اولویت‌های اصلی ما بازگشت به دوران قبل از کرونا است و با توجه به خسارات فراوان وارد آمده به حوزه گردشگری می‌بایست با نگاه حفظ وضع موجود و ارتقا به نقطه مطلوب برسیم.

وی با اشاره به ابن که تحقق برنامه احیا و بازگشت گردشگری به شرایط مطلوب در چند بخش پیش بینی شده است، افزود: برون سپاری و واگذاری اماکن گردشگری به بخش خصوصی برای اماکنی که قابلیت واگذاری دارند، از جمله این برنامه هاست و مکان‌هایی به این منظور پیش بینی شده است لیکن اعتقاد داریم که مکان‌های بیشتری برای واگذاری در این حوزه به بخش خصوصی وجود دارد.

حسین زادگان تصریح کرد: پروژه‌های نیمه تمام دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد با رقم ۱,۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در حوزه گردشگری از دیگر برنامه هاست که هم موجب اشتغال و هم جذب بیشتر گردشگر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صنایع دستی و ایجاد بازار برای فروش این محصول یکی دیگر از ظرفیت‌ها و برنامه‌های ماست که تلاش داریم از آن بهره گیری کنیم، اظهار داشت: در همین راستا ضرورت دارد از ظرفیت‌های موجود دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها برای استقرار کیوسک‌های صنایع دستی در سطح شهر و پارک‌ها و اماکن گردشگری به صورت بهینه استفاده شود تا شاهد رونق مناسب در خرید و فروش محصولات صنایع دستی و افزایش بازار فروش باشیم و استفاده از سامانه‌های فروش در فضای مجازی و سایبری نیز امکان دیگری برای بازار این محصولات بشمار می‌آید.

وی گفت: در حوزه کشاورزی؛ نظیر زارعت، باغبانی، شیلات و منابع طبیعی و … شرایطی تعیین شده، هدف گذاری کمی صورت گرفته و تسهیلات برای دست یابی به این اهداف تأمین شده است.

استاندار مازندران اظهار کرد: پیش بینی شده میانگین رشد ۶ الی ۷ درصدی در محصولات مجموعه بخش کشاورزی را شاهد باشیم و از دستگاه‌ها برای اینکه این اهداف قابل تحقق باشد خواستیم تا برنامه عملیاتی خود را بیاورند که ارائه کردند.

حسین زادگان ادامه داد: هدف اصلی، استفاده از ظرفیت‌های بالقوه موجود در استان از جمله زمین‌های مرغوب، دانش کافی دانشگاهی و مردمی است که به نظر می‌رسد قابل تحقق باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از این برنامه‌ها با مشارکت مردم قابل تحقق است، اظهار داشت: ۵۰ درصد تولیدات صنایع سلولزی در مازندران صورت می‌گیرد لذا برای افزایش بهره وری باید به سمت زراعت چوب و حفظ جنگل‌ها حرکت کنیم و بحمدالله هم زمین‌ها و دانش فنی و گونه‌های سریع الرشد که آسیبی به محیط زیست ما نزند موجود است

کد خبر 4931095
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.