پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افزایش محسوس و قابل ملاحظه دما تا فردا

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

سیدمحمدرضا رضوی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی تا فردا استقرار و تقویت الگوی تابستانه و همچنین شکل‌گیری جریانات گرم جنوبی انتظار داریم شاهد افزایش قابل ملاحظه و محسوس دما در استان باشیم که با وزش باد همراهی دارد.

وی افزود: انتظار داریم بیشینه دمای هوا در شهرهای غربی تا ۳۵ و در شهرهای مرکزی و شرقی ۳۵ تا ۴۰ درجه برسد.

مدیرکل هواشناسی مازندران بیان کرد: باتوجه به افزایش محسوس دمای هوا، طی امروز و فردا، احتمال آتش‌سوزی جنگل و خسارت به باغ‌های میوه بر اثر تنش گرمایی وجود دارد که لازم است شهروندان با توجه به افزایش دما و وزش باد گرم از هرگونه روشن کردن آتش در مزارع، مراتع و جنگل‌ها خودداری کنند.

این مسؤول تصریح کرد: از فردا شب با تغییر سوی جریانات و شکل‌گیری جریانات مرطوب شمالی انتظار داریم به‌تدریج شاهد وزش باد شدید موقتی در استان،کاهش دما (چهار تا هشت درجه‌ای)، رگبار و رعدوبرق در آسمان استان باشیم.

رضوی اظهار کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه علاوه بر کاهش شدت گرما شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود و انتظار داریم شاهد ابرناکی آسمان همراه با رگبار و رعدوبرق پراکنده در استان باشیم.

وی یادآور شد: البته از سه شنبه شب ابتدا وزش باد آغاز وتا روزچهار‏شنبه وزش باد شدید موقتی ادامه می‌یابد و ازعصر چهارشنبه تا پنج شنبه رگبارباران ورعدوبرق پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران با هشدار احتمال خسارت به سازه‌های موقت و سست بنیان، تاسیسات و داربست‌ها، شکستن شاخه درختان، احتمال سیلاب‌های ناگهانی محلی، خاطرنشان کرد: باتوجه به این شرایط باید نسبت به استحکام سازه‌های موقت و داربست‌ها  اقدام لازم به‌عمل آید و همچنین صعود به ارتفاعات و سایر اقدامات پیشگیرانه محدود شود.

رضوی با بیان اینکه دریای مازندران از بامداد چهارشنبه مواج خواهد شد، ادامه داد: بیشینه سرعت وزش باد نزدیک ساحل تا ۱۷ متر بر ثانیه (۶۱ کیلومتر بر ساعت) و دور از ساحل تا ۲۰ متر بر ثانیه (۷۲ کیلومتر بر ساعت) پیش‎بینی می‎شود و همچنین طی این مدت بیشینه ارتفاع موج در نزدیک ساحل تا ۲.۰ متر و دور از ساحل تا ۲.۵ متر برآورد می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه تمامی فعالان دریایی نسبت به فعالیت در دریا تمهیدات لازم را به‌عمل آورند، گفت:همچنین طی این مدت شرایط برای شنا مناسب نخواهد بود.

 /۸۶۰۳۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.