پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افت فشار گاز با افتتاح خط انتقال گاز دامغان – کیاسر حل می شود

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه: رسول داووی نژاد صبح شنبه  در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مازندران در دفتر معظم له ، با اشاره با قطع قرارداد گازی ایران – ترکمنستان و  عدم جلوگیری از مواجهه با کمبود گاز در مازندران در مواقع بحران،  اظهار داشت:  برخی از دستگاه ها در بحران اخیر گاز در مازندران همکاری و همراهی لازم را نداشتند  در  حالیکه در وضعیت فعلی  برای مدیریت  و جلوگیری از کمبود گاز  در زمان سرما، نیازمند انسجام همه دستگاه ها هستیم.

 

وی افزود:  هر ساله شمال کشور به ویژه مازندران در فصل سرما با مشکلات فراوانی مواجه است  و در این راستا همه تلاش ما  تامین پایدار گاز برای مردم  استان بوده است.

 

مدیر منطقه۹ عملیات انتقال گاز  با اشاره به اینکه در بحران اخیر کوتاهی ها موجب شد برخی از شهرهای استان از گاز بی بهره شوند، از نماینده ولی فقیه در استان مازندران در خواست کرد تا ضمن آگاهی بخشی به مردم به مسئولین هم گوشزد کنند تا در زمان بحران عکس العمل سریع را  برای جلوگیری از مشکلات داشته باشند.

 

داوودی نژاد با اشاره  به اقدام غیر دیپلماتیک دولت ترکمنستان ، ابراز امیدواری کرد: با تلاش مجموعه  وزارت نفت به ویژه کارکنان منطقه ۹ عملیات انتقال گاز ،  مردم برای تامین گاز  مشکلی نداشته باشند.

 

وی اضافه کرد: با  اتمام و بهره برداری از خط لوله انتقال گاز دامغان – کیاسر بخش عمده ای از مشکلات ما در حوزه  افت فشار گاز مرتفع خواهد شد .

 

این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: در سال جاری  با نصب تاسیسات تقویت کننده فشار گاز در رامسر و حجم تولیدی را افزایش دادیم.

 

داوودی نژاد با اشاره به پیشرفت فیزیکی پروژه خط انتقال گاز دامغان به نکاء ، گفت: این خط انتقال هم در اواسط سال آتی به بهره برداری می رسد.

 

وی، با بیان اینکه همه تلاش ما در بحث تقویت خطوط، اطلاع رسانی و گوشزد به مسئولین ، تامین گاز مازندران و جلوگیری از افت فشار گاز است، افزود:  این مهم را استانهای همجوار مازندران هم باید تاحدودی مورد توجه قرار دهند.

 

مدیر منطقه ۹ عملیات انتقال گاز با اعلام اینکه خط قرمزها مشخص شده و به محض کاهش فشار گاز ، سریعا اقدامات لازم انجام می گیرد، گفت: در زمان بحران و مواجهه با کمبود گاز   پایانه های سی ان جی باید از مدار خارج شود تا مردم در تامین گاز خانگی  مشکل نداشته باشند./مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.