پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افتتاح طرح «نور آوران سلامت» در چهاردانگه/برای اولین بار طرح غربالگری سرطان سینه

رئیس بنیاد نورآوران خیریه شرق کشور با اشاره به شیوع بیماری سرطان سینه در کشور، گفت: طرح غربال‌گری سرطان سینه توسط بنیاد خیریه نورآوران سلامت انجام می‌شود.

0

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه نیوز  به نقل از تسنیم،  امروز 17 مرداد 1394 طرح نور آوران سلامت با حضور مسئولین استانی، شهرستان و بخش چهاردانگه افتتاح شد،  محسن انتظاری امروز در مراسم افتتاح طرح نورآوران سلامت در منطقه چهاردانگه ساری، اظهار داشت: بنیاد خیریه نوآوران سلامت در سال 89 در کشور تشکیل شد و شعبه شرق کشور از سال 92 فعال شد.

 

وی افزود: تاکنون بیش از 113 هزار نفر در بخش چشم، بیش از 44 هزار و 500 نفر در حوزه دندان، درمان و حداقل شش هزار و 106 مورد عمل جراحی را در کلینیک‌های سیار و استاندارد انجام شده است.

 

 رئیس بنیاد نوآوران خیریه شرق کشور افزود: این بنیاد حدود 18 هزار مورد عینک طبی رایگان را پس از تعیین نمره عینک با مساعدت کادر درمانی و خیرین، به‌صورت رایگان تامین کرده است.

 

انتظاری با بیان اینکه در ابتدای شروع طرح نوآوران سلامت هشت پزشک با این مجموعه همکاری داشته‌اند، افزود: در حال حاضر هزار چشم پزشک، بینایی سنجی و اتاق عمل در طرح خیران سلامت به‌صورت رایگان به‌جامعه هدف خدمات سلامت ارائه می‌کنند.

 

وی با اعلام اینکه تمام امکانات طرح خیریه نوآوران توسط خیرین تامین می‌شود، تصریح کرد: خدمات درمانی دندان جهت پیشگیری مربوط به دانش‌آموزان و درمان چشم مربوط افراد بالای 40 سال که عمدتا مربوط به آب مروارید از دیگر فعالیت این بنبان محسوب می‌شود.

 

رئیس بنیاد نورآوران خیریه شرق کشور با بیان اینکه پیشرفته‌ترین امکانات در بخش چشم‌پزشکی و دندان‌پزشکی در طرح نوآوران سلامت به‌کارگیری می‌شود، افزود: هر کسی که وارد این عرصه شده با عشق و علاقه فعالیت می‌کند.

 

وی با بیان اینکه ما در طول سال سه دوره داریم و هر دوره بین 90 تا 100 روز طول می‌کشد، افزود: بیماران توسط دانشگاه علوم پزشکی استان، مراکز بهداشتی، پزشک خانواده و بهورزان شناسایی شده و این مرکز به‌صورت شبانه‌روزی در کلینیک سیار به بیماران خدمات‌رسانی می‌کنند.

 

انتظاری افزود: این طرح در بخش چهاردانگه تا آبان‌ماه امسال ادامه دارد و به هیچ عنوان مراجعه حضوری را نمی‌پذیریم و تنها بیمارانی که از سوی بهورزان معرفی می‌شوند به آن‌ها خدمات سلامت ارائه می‌شود.

 

وی با بیان اینکه بیماری با اشاره به‌وجود بیماری سرطان سینه در بین زنان روستایی، تصریح کرد: بنیاد خیریه نورآوران سلامت برای نخستین بار درمان سرطان سینه را در بخش چهاردانگه ساری آغاز می‌شود.

 

انتظاری گفت: دستگاه ماموگرافی که می‌تواند در جهت تشخیص سرطان سینه موثر باشد، توسط یکی از خیرین به بیناد نورآوران هدیه شده و تجهیزات آن تکمیل شده و این کار در منطقه چهاردانگه شروع می‌کنیم.

 

وی تصریح کرد: ابتدا بیماران با استفاده از پزشکان مجرب  شناسایی می‌شوند و پس از آن با مراکز درمانی که در تهران  مستقر هستند با آن‌ها مرتبط می‌شویم و به درمان بیماران اقدام می‌کنیم.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.