پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اعتماد شهروندان مازندرانی به سامانه ۱۱۱ برای ارتباط با دولتمردان

0

خبرنگار ایرنا این گزارش را از اداره کل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری مازندران دریافت کرده است.

در گزارش این اداره کل نحوه دریافت پیام ها و تماس های مردمی با مسئولان مازندران از طریق تماس با سامانه سامد ۱۱۱، تماس با سامانه ۶۱۳۳، مراجعه حضوری و ارسال درخواست از طریق پست اعلام شده است.

گزارش مرداد ماه نشان می دهد که در این ماه از ۲۷۰ مورد تماس و دریافت پیام از مردم این استان با مسئولان ، ۲۴۲ مورد آن از طریق تماس با سامانه ۱۱۱ انجام شد و پس از آن دادن پیام از طریق پست با ۱۷ مورد قرار دارد . 

مرداد ماه امسال در مجموع مدیران هفت دستگاه اجرایی استان و همچنین معاونان استاندار مازندران پای میز پاسخگویی به مردم نشستند و به تماس های مردم از طریق شماره گیری ۱۱۱ جواب دادند .

 گزارش اداره کل مدیریت بازرسی عملکرد استانداری مازندران نشان می دهد که در شهریور ماه امسال هم ۸۲۰ تماس با سامانه ۱۱۱ گرفته شد که حاکی از استقبال چشمگیر مردم به این سامانه برای در میان گذاشتن مشکلاتشان با مدیران بوده است.

نحوه فعالیت سامانه سامد یا همان سیستم الکترونیکی ارتباط دولت با مردم بدین گونه  است که مردم می توانند در روزهای مشخص شده ارتباط الکترونیکی با مسئولان با گرفتن شماره ۱۱۱ ارتباط برقرار کنند و از این طریق مسائل خود را  در مدت حدود ۲ ساعت تعیین شده بیان کنند.  

سیستم الکترونیکی ارتباط دولت و مردم که با عنوان مختصر سامد شناخته شده است تاکنون و در مازندران و در مرحله استانی مدیران دستگاه های اجرایی استان و  شهرستان ها را پایِ میز پاسخگویی نشانده است و مردم به صورت مستقیم با مدیرانی که شاید ماهها در انتظار وقت گرفتن از آنها بودند بدون واسطه و مستقیم ارتباط برقرار می کنند.

مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری مازندران روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : در مرداد امسال ۲۷۰ تماس از سوی مردم استان با مسئولان گرفته شد و مطالبات و درخواست های خود را عنوان کردند که از این تعداد ۲۴۲ مورد از طریق شماره تلفن ۱۱۱ در روزهای مشخص شده برای حضور مدیران مربوطه در این سامانه بود و بیشترین موضوعات ثبت شده در این ماه ، درخواست تسهیلات بانکی و تقاضای اشتغال بوده است .

عزت الله هاشم زاده با اشاره به اینکه در شهریور امسال ۱۰ مدیر  دولتی پای میز پاسخگویی به مردم استان نشستند و به درخواست های ۸۲۰ شهروند پاسخ گفتند، افزود : تمامی تماس و ارتباط مردم با مسئولان پیگیری و پایش می شود تا مشخص شود تا چه اندازه مسئولان به مطالبات مردم پاسخگو هستند . 

وی توضیح داد : با توجه به اقبال مردم به ۱۱۱ ، برای اجرای این شیوه پاسخگویی در هر ماه بنا را بر این گذاشته ایم  تا تعدادی از مدیران استانی را پای این میز پاسخگویی بکشانیم تا ساعاتی را فارغ از جلسات و کارهای اداری به تماس های تلفنی مردم جواب بدهند.

هاشم زاده گفت : اخیرا نهاد ریاست جمهوری موضوع راستی آزمایی پاسخگویی مدیران دولتی را کلید زده است و طی تماس با افرادی که با مدیران تماس گرفتند و مطالبات خود را عنوان کردند میزان رسیدن به خواسته و رفع مشکلات آنها را بررسی می کنیم .

مدیر کل عملکرد استانداری مازندران در پاسخ به این پرسش که اکثر تماس های مردم مربوط به مناطق مرکزی استان است ، گفت : بنا داریم تا پاسخگویی مدیران از طریق ۱۱۱ را در شهرستان ها راه اندازی کنیم تا مدیران شهرستان به طور مرتبط به تماس های مردم پاسخگو باشند و به صورت آنلاین امکان رفع مشکلات آنها را داشته باشند .

۲۰۹۶/۱۶۵۴

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.