پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استقرار پلیس راهور مقابل مدارس حاشیه خیابان‌های اصلی مازندران

0

سرهنگ مهدی باقری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای روان سازی و جلوگیری از ترافیک و حفظ ایمنی جان دانش آموزان علاوه بر برنامه ریزی های منسجم، از تمامی ظرفیت و تجهیزات انسانی و موتوری استفاده شده است.

وی تاکید کرد که پلیس راهور در طول سال تحصیلی آمادگی هر گونه همکاری با آموزش و پرورش در جهت آموزش ایمنی و اصول خدمات دهی به سرویس های مدارس را دارد و اگر مدرسه ای مشکلی را در اطراف محیط آموزشی خود دارد می تواند موضوع را پلیس در میان بگذارد.

سرهنگ باقری توضیح داد: به منظور ایجاد هماهنگی، تعامل و بهره گیری از ظرفیت همه سازمان های متولی در امر حمل و نقل و ترافیک، جلسات کارشناسی و مدیریتی عملیات بزرگ حمل و نقل دانش آموزشی و پوشش ترافیکی سفرهای سال تحصیلی جدید با حضور متولیان امر در استانداری برگزار شده است.

شناسایی ۱۲ هزار راننده سرویس مدارس 

وی از ثبت نام و شناسایی ۱۲ هزار راننده سرویس مدارس دانش آموزان برای سال تحصیلی پیش رو در استان مازندران خبر داد و اظهار داشت: خودروهای سرویس مدارس علاوه بر این که عمر کمتر از پنج سال و دارای کارت معاینه فنی هستند ،باید مجهز به چراغ چشمک زن زرد و تابلو مخصوص سرویس مدارس نیز شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با اعلام اینکه در سال تحصیلی گذشته چهار فقره تصادف جرحی سرویس مدارس در استان به ثبت رسید، افزود: امسال باید این رقم به صفر برسد و همسو با این رویکرد پلیس علاوه بر حضور در مقابل مدارس به صورت دقیق تردد خودروهای سرویس مدارس را نیز مراقبت می کند.

باقری تاکید کرد : رانندگان خودروهای مدارس دانش آموزان باید نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی بیشترین حساسیت را داشته باشند ، چرا که رعایت مقررات برای دانش آموزان داخل خودروها  همانند  یک درس آموزشی عملی محسوب می شود.

پیش از این هم فرمانده انتظامی مازندران  اعلام کرد که همزمان با بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی ، مقابله ، کنترل و پیشگیری انتظامی از موادمخدر تا شعاع ۲۵۰ متری مدارس استان به صورت نامحسوس انجام می شود.

کاهش دغدغه والدین و آسیب های اجتماعی ناشی ازمصرف مواد مخدر بین جوانان  از اهداف اجرای طرح کنترل ، پیشگیری و مقابله با مواد مخدر است که به  همکاری والدین ، مردم و تمامی مسئولان نیازمند است.

طبق آمار آموزش و پرورش مازندران سال تحصیلی جدید با حضور بیش از ۵۳۷ هزار دانش آموز در حدود چهار هزار مدرسه و ۲۱ هزار کلاس درس شروع می شود.

۶۹۹۰/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.