پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استقبال قائمشهری‌ها از مراسم بیرق‌کشان در هفتمین روز از ماه محرم

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، همه ساله ایام محرم به خصوص دهه اول این ماه در شهرستان قائمشهر رنگ و بوی خاص خود را دارد، به گونه‌ای که مردم  و عاشقان حسینی از روزهای قبل آماده برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان و۷۲ تن از یاران باوفایش می شوند.

یکی از مراسم ها که به مدت پنج سال در شهرستان قائمشهر رواج پیدا کرده است ، مراسم بیرق شکنان است .

در مراسم بیرق کشان جوانان و نوجوانان قائمشهری با در دست داشتن بیرق های سبز ، سفید و سیاه عشق و ارادت خود را به اباعبدالله حسین (ع) ابراز می کنند.

این مراسم روز شنبه با حضور شهروندان قائمشهری از مسجد امام رضا (ع) سیفی آباد تا آستانه امام زاده حمزه(ع) بربری محله قائمشهر برگزار شد.

در این مراسم که عزاداران لباس های مشکی به تن کرده بودند با سینه زنی در قالب دسته جات عزاداری یاد شهدای کربلا را گرامی داشتند.

اصغر سیفی خادم امام حسین (ع ) و برگزار کننده مراسم بیرق کشان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود : مراسم بیرق کشان حسینی پنجمین سالی است که در شهرستان قائمشهر برگزار می شود و عزاداران از مسجد امام رضا (ع) سیفی آباد تا امام زاده حمزه با در دست داشتم بیرق ارادتشان را به اباعبدالله حسین (ع ) ابراز می کنند .

وی با اعلام اینکه هیئت های مختلف هم با در دست داشتن بیرق در این مراسم شرکت می کنند ، گفت : هیئت هایی از روستاهای سیاه کلا ، اسکندرکلا و افراقلم با در دست داشتن بیرق های سیاه ، سبز و قرمز به ما می پیوندند و در این عزاداری شرکت می کنند .

سیفی با اشاره به اینکه همه ساله در این عزاداری نظم و امنیت برپا است، افزود : ماموران نیروی انتظامی با مستقر شدن در این مکان و در طی این مسیر برای عزاداران نظم و امنیت را برقرار می کنند.

۷۳۳۴/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.