پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استقبال شناگران از دریا، نجاتگران را به خزر برگرداند

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، هیات نجات غریق مازندران طرح نجاتگران داوطلب را برای حفاظت از شناگران که اکثرشان را مسافران غیربومی تشکیل می دهند را در ۹۵ نقطه محل اجرایی طرح دریا و ۳۷۰ نقطه حادثه خیز ساحل خزر تا دهم مهرماه سال جاری که طبق پیش بینی هواشناسی مازندران با گرمای پاییزی مواجه است به اجرا گذاشت.
 در تابستان سال جاری ۳۱ نفر در ساحل خزر غرق شدند که بیشترین آمار غرق شدگان مربوط به استان مازندران بود.
برگشت نجاتگران به طرح دریا 
رئیس هیات نجات غریق مازندران گفت: به دلیل مساعد بودن شرایط جوی در هفته اول مهرماه و استقبال مسافران و بومیان منطقه از شنا در ساحل خزر، طرح نجاتگران داوطلب را این هیات ورزشی با همراهی ناجیان با وجود خاتمه یافتن رسمی طرح دریا به عمل اجرا گذاشت.
نقی کریمیان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این برنامه علاوه بر ۹۵ نقطه از طرح دریا که در اختیار بخش خصوصی و شهرداری هاست در ۳۷۰ نقطه حادثه خیز ساحل خزر نیز برای تامین سلامت شناگران با کمک اکثر ناجیانی که در طرح تابستانی دریا شرکت داشتند،ادامه خواهد داشت.

به گفته وی طرح نجاتگران داوطلب تا دهم مهرماه سال جاری در ساحل ۳۳۸ کیلومتری خزر در حوزه استحفاظی استان مازندران ادامه خواهد داشت.
طرح سالم سازی دریا از تابستان سال ۹۲ با هدف جلوگیری از روند افزایشی غرق شدن شناگران به صورت برنامه ریزی شده و منسجم و با پیش بینی امکانات رفاهی و امدادی در سواحل مازندران آغاز شد.
این طرح با رفع نواقص از جمله شناسایی نقاط کور و حادثه خیز ، نصب تابلوهای شنا ممنوع ، افزایش تعداد ناجیان غریق ، استقرار ماموران انتظامی در مناطق خطرساز ، افزایش ساعات فعال ماندن طرح در شب و ساماندهی شناگاههای خصوصی موفق شد آمار غرق شدگان در آب های ساحلی دریای مازندران را از بیشتر از ۲۰۰ نفر در سال ۹۳ به ۶۲ نفر در سال گذشته کاهش دهد.
فعال نگه داشتن طرح سالمسازی دریا در ماه مبارک رمضان از سال ۹۴ به بعد بیشترین تاثیر را در کاهش میزان مرگ ناشی از غرق شدگی در دریای مازندران داشت .
مازندران ۳۳۸ کیلومتر از ساحل دریای خزر را در اختیار دارد و بر اساس اعلام استانداری پارسال ۳۷۰ نقطه حادثه خیر در این محدوده شناسایی و برای جلوگیری از شنا با تابلوی ‘ شنا ممنوع ‘ نشانه گذاری شد.
/۱۸۹۹/۶۹۸۲

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.