پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استاندار مازندران با سفیر کره جنوبی دیدار کرد

0

به گزارش روابط عمومی استانداری، احمد حسین زادگان در دیدار با یوجانگ هیان، سفیر کره جنوبی در ایران  گفت: مازندران قطب ورزش کشور است و تکواندو یکی از ورزش های مورد اقبال مازنی‌هاست و کسب افتخارات جهانی و المپیک نشان می‌دهد که در این رشته مستعد و دارای جایگاه است.
نماینده عالی دولت در مازندران اظهار داشت: کره جنوبی نیز کشوری مستعد و دارای جایگاه در رشته های مختلف ورزشی، رقیبی قابل احترام برای ما در میادین ورزشی و یکی از کانون های ورزش های رزمی است که ما رقابت نزدیکی با هم داریم و از دانش مربیان کره ای در رشته های ورزشی استفاده می کنیم.
استاندار مازندران؛ دیپلماسی ورزشی را زمینه ساز توسعه مناسبات بین دو کشور دانست و گفت: به دلیل قرابت  بین دو ملت کره جنوبی و ایران  می توانیم روابط و مناسبات فی مابین را در حوزه دیپلماسی، ورزشی، علمی، گردشگری بویژه توریسم ورزشی، تجارت و بازرگانی و سرمایه گذاری و مجموعه حوزه های اقتصادی گسترش دهیم .
استاندار مازندران با ارایه پیشنهاد خواهر خواندگی بین مازندران و یکی از استان های کره جنوبی امضای چنین تفاهمنامه ای را باعث گسترش همکاری دو جانبه دانست.
حسین زادگان ضمن تاکید بر آشنایی بیش از پیش کره جنوبی با صنایع دستی و تولیدات محلی و مناطق کوهستانی و سردسیری مازندران به عنوان ظرفیت اکوتوریسم، پیش نویس تفاهم نامه همکاری دو طرف رادر زمینه گردشگری برای انعقاد قرارداد در آینده در اختیار سفیر کره جنوبی در ایران قرار داد.
نماینده عالی دولت در مازندران پیشنهاد کرد تا  هیات‌های اقتصادی و ورزشی مازندران و کره جنوبی برای آشنایی با ظرفیت‌ها و توسعه همکاری‌ها از توانمندی های دو جانبه استفاده کنند.

سفیر کشور کره جنوبی در ایران نیز در این دیدار ضمن استقبال از پیشنهاد استاندار مازندران گفت: ما در جریان ظرفیت های استان مازندران در حوزه ورزشی به خصوص تکواندو قرار داریم و قهرمانی تکواندوکاران مازنی در سی امین دوره رقابت های تکواندو نوجوانان پسر جام سفیر کره جنوبی نیز نشان از بالا بودن ظرفیت ورزشی در این استان است.
یوجانگ هیانگ قول داد تا برای برقراری ارتباط بیشتر بین استان های کره جنوبی و مازندران تلاش های مضاعفی را انجام دهد.
سفیر کره جنوبی امروز برای شرکت در اختتامیه سی امین دوره رقابت های تکواندو نوجوانان پسر ایران جام سفیر کره جنوبی که در بابلسر جریان داشت و با قهرمانی مازندران نیز خاتمه یافت به این خطه شمال کشور سفر کرد.
این نخستین سفر سفیر جدید کره جنوبی در ایران به استان مازندران است.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.