پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استاندار خواستار توسعه روابط همه جانبه مازندران و ساراتف روسیه شد

0

به گزارش  روابط عمومی استانداری مازندران ، احمد حسین زادگان یکشنبه شب در دیدار با الکسی ولادیمیر ویچ استرلیکف گفت: این آمادگی وجود دارد که خبرنگاران ساراتف و مازندران برای تهیه گزارشی از مزیت ها و توانمندی های دو استان با هم تبادل اطلاعات داشته و به منطقه سفر کنند.
وی سفر خبرنگاران دو استان را موجب آشنایی بیشتر از مزیت های دو جانبه به خصوص در بین تجار و فعالان اقتصادی برای گسترش روابط تجاری دانست.
نماینده عالی دولت در مازندران اظهار داشت: شباهت های زیادی بین ساراتف و مازندران برای گسترش مبادلات وجود دارد و دو استان می تواند روابط خود را با محوریت کشاورزی و گردشگری توستعه دهند.
 حسین زادگان با اشاره به ضرورت توسعه همکاری های بین دو استان مازندران و ساراتف در حوزه های مختلف صنعتی، تجاری، کشاورزی و گردشگری، یادآور شد: متاسفانه حجم تبادل توریست بین دو استان قابل قبول نیست و باید توسعه پیدا کند لذا در این راستا ایجاد خط پروازی بین دو استان یکی از الزامات است.
وی با اشاره به وسعت زمین های زراعی استان ساراتف به اجرای طرح کشت فراسرزمینی اشاره کرد و افزود: این آمادگی در کشاورزان مازندرانی هست تا با بهره گیری از این ظرفیت به کشت فراسرزمینی در ساراتف اقدام نمایند.
استاندار مازندران گفت: در صورت توسعه تبادلات اقتصادی، تجاری و … فی مابین دو استان، ساراتف می تواند دروازه اتصال مازندران به بازار اروپا باشد.
حسین زادگان به پیشنهاد دعوت استاندار ساراتف برای سفر به این ایالت روسیه پاسخ مثبت داد و به طور متقابل از استاندار ساراتف نیز برای سفر به مازندران دعوت کرد.
آلکسی ولادیمیر ویچ استرلنیکوف، معاون استاندار ساراتف روسیه نیز در این دیدار ظرفیت های مختلف استان خود را تشریح کرد و گفت: کشاورزی یکی از پایه های اصلی توانمندی ساراتف است و مازندران نیز استان پیشرفته ای در زمینه های مختلف می باشد و این آمادگی در ما برای همکاری در زمینه های مختلف با مازندران وجود دارد.
وی تبادل محصولات کشاورزی را مهم ترین زمینه همکاری بین دو استان در آینده نام برد و افزود: همکاری بین دو استان می تواند از طریق دریا توسعه پیدا کند.
معاون استاندار ساراتف با بیان این که شباهت های بسیاری بین دو استان وجود دارد، از محورهای مطروحه در سخنان استاندار مازندران برای گسترش همکاری ها استقبال نمود.
در این جلسه مقرر شد که یادداشت تفاهم توسعه همکاری های فی مابین در سفر حسین زادگان به استان ساراتف روسیه به امضا استانداران مازندران و ساراتف برسد.
آلکسی معاون استاندار ساراتف روسیه صبح روز یکشنبه در رأس یک هیأت ۱۲ نفره اقتصادی ، تجاری و دانشگاهی وارد مازندران شد.
این هیات در نخستین روز از سفرش به مازندران علاوه بر نشست با مدیران دستگاههای اجرایی و بنگاههای اقتصادی و تجاری،  با استاندار مازندران نیز دیدار کردند.
بازدید از بندر امیرآباد در شرق مازندران و چند واحد تولیدی و صنعتی از دیگر برنامه های سفر این هیات تجاری روسی به استان مازندران است.
 استان ساراتف با مساحت ۳۷۸ کیلومتر مربع و حدود دو میلیون و پانصد هزار نفر جمعیت در کنار رودخانه ولگا دارای موقعیت تجاری معروف و رتبه سوم تولید غلات را در کشور روسیه دارد .
۶۹۸۲/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.