پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

از ساماندهی خادم‌یاران تا ازسرگیری کشیک حرم رضوی

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

سهیل صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: در ایام کرونا، به همت خادمیاران با اخلاص و دارای روحیه جهادی، دایره خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی به نیازمندان محدود به مشهد نبود و گستره‌ای وسیع از خدمت در سراسر ایران به نمایش گذاشته شد.

وی افزود: شناسایی و کمک کردن به افراد نیازمند و آبرومند مهم بوده و مصداق بارز عمل خیر است؛ چراکه این افراد زیر پوشش نهاد خاصی نیستند و از آنجایی‌که یکی از خیرات بزرگ، خدمت به خلق خدا و گره‌گشایی از مشکلات مردم است، ما در قالب طرح خادمیاری جلوه‌های این خیر را خواهیم دید.

کارشناس امور خادمیاری دفتر نمایندگی آستان قدس در مازندران با اشاره به اینکه ما خادم‌یاران افتخاری امام رضا (ع) با رسیدگی به خلق خدا و رفع غم و گرفتاری یک انسان به ترویج سیره منور رضوی کمک می‌کنیم، اضافه کرد: امروز که مردم نیازمند و آبرومند در پی  شیوع کرونا با مشکلات اقتصادی بیشتری دست‌وپنجه نرم می‌کنند، وظیفه خادم‌یاران سنگین‌تر است.

صالحی با بیان اینکه خادم‌یاران امام رضا (ع) نمی‌توانند نسبت به نیازمندان و مشکلات جامعه بی‌تفاوت باشند، گفت: بهترین اعمال، خدمت به مردم و برگرفته از سیره ائمه اطهار (ع) است، در شرایط کنونی کشور، عمل خیر رسیدگی به امور نیازمندان است.

وی خاطرنشان کرد: البته موضوع مهم در این زمینه این است که خدمت توسط خادم‌یاران نباید آشکارا صورت گیرد، بلکه باید شأن و عزت‌نفس محرومان حفظ شود که این مهم همواره سرلوحه کار خادم‌یاران قرار دارد.

کارشناس امور خادمیاری دفتر نمایندگی آستان قدس در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به تعطیلی موقت شیفت حرم خادمیاران رضوی به جهت شیوع کرونا و اهمیت پرهیز از سفرهای غیرضروری باهدف قطع زنجیره ابتلا به این ویروس منحوس اشاره کرد و از آغاز مجدد طرح کشیک حرم به‌نوعی از سرگیری کشیک خادمیاران رضوی خبر داد.
 
صالحی یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس کرونا کشیک حرم یک شیفته و چهارساعته شده، استراحتگاه خادمان تعطیل و پذیرایی خادمان لغو شده است.
 
وی از ساماندهی خادم‌یاران رضوی استان خبر داد و گفت: طی ماه آینده خادم‌یارانی که در سطح شهرستان‌ها فعالیتی نداشتند از لیست خادم‌یاری حذف می‌شوند.
 
کارشناس امور خادمیاری دفتر نمایندگی آستان قدس در مازندران درباره روند جذب خادمیار جدید، تصریح کرد: این مهم صرفاً از طریق کانون‌های خدمت رضوی انجام می‌شود و افراد علاقه‌مند برای خادم‌یاری با عنوان یاور به عضویت کانون‌های خدمت رضوی درمی‌آیند و پس از فعالیت و تائید مسؤول کانون، جهت گذراندن مراحل خادمیاری معرفی می‌شوند.

صالحی با اعلام اینکه مازندران ۱۵ هزار و ۶۹۸ خادم‌یار رضوی دارد که در حال حاضر گزینش ۱۱ هزار خادمیار انجام‌شده است، بیان کرد: هر خادم‌یار بعد از چهار سال رتبه دو و پس از چهار سال دیگر رتبه یک خواهد شد و بعد با گزینش به خادم تشرفی ارتقا یافته که باید هر هفته کشیک حرم انجام دهد.
 
 /۸۶۰۳۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.