پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هفدهمین یادواره ۲۱۸ شهید بخش چهاردانگه ساری برگزار شد

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: هفدهمین یادواره سرداران و 218 شهید بخش چهاردانگه شهرستان ساری امروز با حضور آیت الله لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، فرمانده سپاه شهرستان، فرماندار و شهردار ساری و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی تعدادی از مردم و خانواده شهدای بخش چهاردانگه ساری در حسینیه عاشقان کربلای این شهر برگزار شد.

علیجان شمشیربند، رئیس ستاد یادواره سرداران و 218 شهید بخش چهاردانگه شهرستان ساری در سخنانی با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، اظهار داشت: سال‌های گذشته مراسمات باشکوهی برای یادواره شهدای چهاردانگه شکل می‌گرفت ولی امسال این مراسم به دلیل شیوع کرونا با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در ساری برگزار شده است.

وی با بیان اینکه خدا را شاکر هستیم در شرایط کرونایی توانستیم یادواره شهدای منطقه چهاردانگه برگزار کنیم، افزود: یادواره‌های شهدا در این شرایط در مازندران نیز باید تداوم داشته باشد.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران نیز در سخنانی در این یادواره شهدا با اشاره به اینکه مردم ولایتمدار، شهیدپرور مردم منطقه چهاردانگه همواره در دوران انقلاب و دفاع مقدس نقش آفرین بودند، اظهار داشت: باید نسبت به شهدا تولی و تبری داشته باشیم و نسبت به آنان علقه، محبت، ارادت نسبت به شهدا باید دوچندان شود.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره‌های شهدا با جمعیت‌های فراوان و حضور مشتاقان نشانه اوج دلدادگی مردم و تولی آنان به شهدا است، افزود: مزار و قبور شهدا به عنوان امامزادگان واجب التعظیم بوده و مورد احترام هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه باید برای مقابله با اعتبارزدایی شهدا و مقدسات و حذف اسم و نام شهدا در خیابان و کتب درسی باید دوستداران شهدا تبری داشته باشیم و نگرانی خود را بیان کنیم، تصریح کرد: دشمنان داخلی و خارجی به عنوان نفوذی‌ها می‌خواهند افکار ایثار و شهدا را از ذهن مردم دور کنند.

لائینی با بیان اینکه حذف نام اسلام از خیابان جمهوری، حذف نام فهمیده از کتب درسی و دیگر اقدامات شنیع این زمینه باید هرچه سریعتر برچیده شود، افزود: متاسفانه غیرت دینی و احترام به مقدسات در برخی نهادهای فرهنگی کشور کمرنگ شده است.

وی با اشاره به اینکه شهدا ولی نعمت ما هستند و باید نسبت به حرکت‌هایی که قداست شهدا را زیر سئوال می‌برد باید اعتراض خود را بیشتر اعلام کنیم، تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد و احزاب نیز مراتب مخالفت خود را در این زمینه اعلام کنند.

در این مراسم از تمبر یادبود شهدا و تعدادی از خانواده شهدای بخش چهاردانگه ساری رونمایی و تجلیل شد.

همچنین در این مراسم از خانواده اولین شهید روحانی دفاع مقدس مازندران حجت الاسلام شهید سلیمانی فرد، خانواده شهید مدافع حرم شهید محمد تقی سالخورده، خانواده شهید مدافع وطن شهید سید محسن طاهری و شهید عارف نوریان تجلیل شد./ تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.