پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ارزش معاملات بورس مازندران به حدود ۸۰۷ میلیارد ریال رسید

0

هفته جاری سهامداران فعال در بورس منطقه ای مازندران توانستند تعداد ۱۴۳میلیون و ۱۰۴هزار و ۱۶۹ سهم به ارزش تقریبی ۸۰۷ میلیارد ریال را خرید و فروش کردند.

در این هفته تقریبا ارزش سهام خریداری شده و فروخته شده با یکدیگر برابر بود یعنی ۵۱ درصد سهام به ارزش ۴۱۴ میلیارد ریال فروخته و ۴۹ درصد سهام معادل ۳۹۲ میلیارد ریال سهم هم خریداری شد.

این هفته معادلات جدول بورس مازندران کاملا با هفته های گذشته متفاوت بود زیرا نه تنها شرکت‌های پتروشیمی نتوانستند در بالای جدول قرار بگیرند، بلکه شرکت‌های حوزه ارتباطات نیز نتوانستند همانند شرکت های سرمایه گذاری نظر فعالان بازار سرمایه مازندران را جلب کنند.

شرکت صدر تامین وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با نام اختصاری ” شستا ” بیشترین ارزش معاملاتی بورس منطقه مازندران را در هفته جاری به خود اختصاص داد. 

علاوه بر این سهام مهر کام پارس ، سایپا ، گروه بهمن و مخابرات نیز بعد از صدر تامین بیشترین ارزش معاملاتی هفته جاری را متوجه خود کردند. 

اما شاخص قیمت بازار در مجموع هفته‌ای که گذشت باز روند افزایشی را به دنبال داشت و با ۱۵هزار و ۹۲۷ واحد صعود به پله ۴۲۷ هزار و  ۱۳۹ واحد رسید.

به اعتقاد کارشناسان حوزه اقتصادی ، توقف ارزش و بی انگیزگی در بازار ارز و فقدان تقاضای مثبت در بازار طلا از عوامل اصلی کوچ سرمایه کشور به بازار بورس شده است که در ماههای اخیر نه تنها میزان معاملات را نیز افزایش داده است ، بلکه شاخص های قیمت سهام را نیز چندین برابر کرده است. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.