پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ارتقای ایمنی سفر‌های نوروزی در دستور کار راهداری

0

حسن جهانیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در رزمایش مشترک طرح نوروزی ۱۴۰۳ که بمنظور آمادگی و هماهنگی موجود بین دستگاه‌های متولی در استان برگزار گردید ضمن قدردانی از زحمات همه دست اندرکاران در خصوص ایمنی راه‌ها، راهداری را شغلی سخت و توام با ایثار و فداکاری دانست و گفت: ارتقای ایمنی سفر‌های نوروزی در دستور کار راهداری مازندران است.

او افزود: هماهنگی و تعامل بسیار مطلوب با دستگاه‌های ذیربط از جمله پلیس راه، هلال احمر و اورژانس و. در اجرای طرح عملیات راهداری نوروزی انجام پذیرفت.

جهانیان در خصوص فعالیت‌های راهداری این اداره کل، گفت: این اداره کل در طول سال به طور جاری و ساری در تمامی محور‌ها حضور فعال داشته و طرح ایمنی محور‌ها را در دستور کار خود قرار داده و سعی برآن دارد با برنامه ریزی‌های دراز مدت و کوتاه مدتی که داشته، بتواند با اجرای پروژه‌هایی از قبیل روکش آسفالت، نصب علائم، خط کشی و … شرایط بسیار مطلوبی را در تمامی فصول برای جاده‌های استان ایجاد نماید تا هیچ راننده و مسافری در جاده‌ها دچار مشکل نشود.

او افزود: در طول ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی استان مازندران ۲۳ راهدارخانه ثابت و سیار فعالیت می‌کنند که ۳۵۰ نفر از راهداران سخت کوش و پرتلاش در قالب ۳۶ اکیپ راهداری زمستانی و با ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در ۳۷۰۰ کیلومتر از راه‌های برفگیر و کوهستانی استان به انجام فعالیت‌های راهداری مشغول می‌باشند.

جهانیان در ادامه به طرح ” پاکسازی حریم راه‌های استان ” اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در راستای تاکید استاندار مبنی بر اجرای طرح مذکور، اقدامات گسترده و مثبتی از سوی راهداران این اداره کل و دیگر دستگاه‌های مرتبط در خصوص زیباسازی و پاکسازی حریم راه‌ها انجام پذیرفت.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از اجرای عملیات گسترده ایمن سازی در سطح محور‌های استان خبر داد و افزود: به منظور فرا رسیدن سال نو، عملیات ایمن سازی محور‌های این استان با شتابی مضاعف در دستور کار ۳۰۰ راهدار پر تلاش این استان قرار دارد.

جهانیان در خاتمه به اجرای پویش همراهان سفر ایمن در سطح جاده‌های استان اشاره کرد و گفت: از ۲۵ اسفندماه امسال تا ۱۳ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ پویش “همراهان سفر ایمن” را با رویکرد اصلی آموزش و افزایش دانش عمومی نسبت به فرهنگ صحیح رانندگی با ایجاد یک ایستگاه در محور ارتباطی گلوگاه اجرا خواهد کرد.

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.